۰
مشکل خاصی در رصد هلال ماه رمضان وجود ندارد!

رویت هلال ماه شعبان در مناطق جنوبی کشور در غروب ۲۹ رجب

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اعلام رویت هلال ماه شعبان در غروب بیست و نهمین روز از ماه رجب گفت: مشکل خاصی در رصد هلال ماه رمضان سال جاری وجود ندارد.
کد خبر: ۳۶۸۷۳
۱۶:۵۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، سیدمحسن قاضی میرسعید، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری درباره ویژگی های هلال ماه شعبان به خبرنگار شبستان گفت: این هلال در مناطق شمالی چهار و نیم درجه ارتفاع دارد و هر چه از شمال کشور به سمت جنوب برویم ارتفاع آن بعد از غروب خورشید به شش و نیم درجه می رسد، یعنی میانگین آن پنج و نیم درجه است.

وی با بیان این مطلب که ارتفاع کم این هلال در مناطق شمالی و مرکزی کشور مانع از رویت آن با چشم غیرمسلح است، اظهار کرد: این هلال در مناطق شمال شرق، شرق، شمال، مرکز، شمال غرب، غرب و جنوب غرب در غروب روز چهارشنبه، فقط با ابزار اپتیکی قابل رویت است.

قاضی میرسعید با بیان این مطلب که مقارنه مرکزی این هلال دیروز رخ داده است، تصریح کرد: مناطق منتهی الیه جنوب شرق کشور همچون بنادرعباس، بوشهر، جاسک و چابهار امکان رویت این هلال با چشم غیرمسلح را در غروب فردا دارند.

عضو ستاد استهلال درفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: بنابر این شرایط ماه رجب 29 روزه است و پنجشنبه روز نخست ماه شعبان المعظم محسوب می شود. البته گروه هایی به ویژه در مناطق جنوبی برای استهلال هرچه بهتر این هلال مستقر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنابر مختصات پیش بینی شده رویت هلال ماه مبارک رمضان با مشکل خاصی مواجه نیست.
برچسب ها: شعبان هلال ماه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: