۰

راه‌اندازی یک شبکه جدید فیلم و سریال

رییس سازمان صدا و سیما از راه اندازی شبكه فیلم و سریال انگلیسی زبان با هدف پخش آثار تلویزیونی و سینمایی ایرانی در آینده نچندان دور خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷۴۵
۱۶:۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایرنا ، عزت الله ضرغامی یكشنبه شب در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی در تالار ایوان شمس گفت: تولید فیلم های ویدیویی با توجه به نیازهای جامعه و ظرفیت های موجود امری ضروری و عملكرد فیلمسازان در این حوزه در مجموع موفق بوده است.

وی یادآور شد: تولید فیلم ویدیویی و سینمایی دو مقوله جدا از یكدیگر است و این دو قالب را نمی توان یكسان دانست و معتقدم تولید فیلم های ویدیویی مرحله نازل تر ساخت فیلم سینمایی نیست.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به كمبود سالن های سینمایی ادامه داد: با وجود كمبود سالن امروز بسیاری از سینماهای ما خالی هستند و باید بپذیریم كه سینما رفتن مستلزم حال و هوای خاصی است و در عین حال نمی توان گیشه تضمین شده ای را برای فیلم های به اصطلاح گیشه ای و بدنه و یا آثار فرهنگی متصور بود.

ضرغامی با بیان اینكه آثار مختلف در تلویزیون از سوی مخاطبان دیده می شود تاكید كرد: مردم همواره با پخش آثاری همچون هزار دستان، بیینده این برنامه هستند از دیدن صدباره این اثر فاخر تلویزیونی خسته نمی شوند.

وی در ادامه از تولید 800 فیلم ویدیویی در سال های اخیر در تلویزیون خبر داد و گفت: تولید فیلم ویدیویی به مناسبت رویدادهای مذهبی و تاریخی اقدامی مناسب بوده و در سال های اخیر در مناسبات مختلف جای خالی آثار متناسب با رویدادهای مختلف در رسانه ملی احساس می شد.

رییس رسانه ملی یادآور شد: مشكل ارتقاء سطح كیفی فیلم های ویدیویی همچنان دغدغه ما است و همه باید برای بهبود كیفی فیلم های ویدیویی تلاش كنیم.

ضرغامی در ادامه با اشاره به تولید انبوه تله فیلم در رسانه ملی ادامه داد: نگاه ما به تولید انبوده فیلم ویدیویی همانند تولیدات انبوه صنعتی نیست و سقف بودجه تولید این نوع آثار مشخص است.

به گفته وی، در تولید فیلم های ویدیویی نیازی نیست كه به عنوان نمونه برای این نوع آثار موسیقی مجزا ساخته شود و می توان در تولید تله فیلم از تصاویر آرشیوی نیز استفاده كرد.

رییس سازمان صدا و سیما در ادامه از عدم پیشرفت در استفاده از فناوری های نوین در تولید فیلم های سینمایی و ویدیویی انتقاد كرد و گفت: در بخش استفاده از فناوری های نوین در تولید آثار تصویری همچنان دچار عقب ماندگی هستیم و هنوز تصور می كنیم برای به تصویر كشیدن یك لشگر 10 هزار نفری باید به همین تعداد سیاهی لشكر استخدام كنیم در حالی كه در كشوری همچون كره جنوبی این تصویر با استفاده از 10 نفر انجام شده و صحنه سازی های این چنینی با استفاده از فناوری های رایانه ای انجام می شود.

ضرغامی ادامه داد: معتقد نیستم در تولید فیلم های ویدیویی سوژه كم داریم بلكه باید هزینه نگارش فیلمنامه در تولید فیلم های ویدیویی و تلویزیونی را افزایش دهیم و از بازیگران مستعد در این آثار استفاده كنیم.

وی با اشاره به تعامل مناسب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و سازمان امور سینمایی یادآور شد كه شرایط برای تولید فیلم های ویدیویی با كیفیت در كشور آماده است و فیلمسازان باید به این مهم اهتمام داشته باشند.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما برترین موسسات ویدیو رسانه كشور در نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی در بخش های مختلف معرفی و تجلیل شدند.

سید محمد حسینی' وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر به سید عزت الله ضرغامی رییس رسانه ملی از حمایت های وی از سینما تقدیر كرد.

نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی 28 خرداد تا دوم تیرماه در تهران، ابوموسی و استان گیلان برگزار می شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: