۰

ناکامی تروریست‌ها و حضور 7 میلیونی زائران عزادار در کاظمین

تروریست‌ها برغم به راه انداختن حمام خون در عراق طی چند روز گذشته، در تحقق هدف خود ناکام ماندند و امسال کاظمین شاهد حضور بی سابقه عزاداران شیعی در سالروز شهادت امام هفتم است.
کد خبر: ۳۶۶۹۷
۱۷:۴۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، بغداد دیروز شاهد خیلی عظیمی از عزادارانی بود که در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام) به سوی کاظمین در حال حرکت بودند. به گفته مقامات مسئول و مدیران کاروان‌های مختلف عزاداری، حضور این تعداد زائر عزادار، از سال 2003، یعنی سقوط صدام تا کنون بی‌سابقه بوده است و در مقایسه با سالهای گذشته، تعداد این عزاداران بسیار افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش طی 6 روز گذشته، میلیون‌ها زائر از استان‌های جنوبی و مرکزی، از دیالی، موصل و کرکوک به سوی بغداد و کاظمین روانه شده‌اند.

شبکه ماهواره‌ای "الانوار 2" که یکی از مهمترین شبکه‌هایی است که این عزاداری میلیونی را پوشش می‌دهد اعلام کرد که تعداد عزادارن عراقی و خارجی در روز جمعه به 6 میلیون نفر می‌رسید که این تعداد در مقایسه با سالهای گذشته بی ‌نظیر بوده است. در سال گذشته تعداد زائران به 5 میلیون نفر می‌رسید.

با توجه به اینکه امروز، سالروز شهادت امام هفتم شیعیان است، پیش بینی می‌شود که تعداد زائران عزادار به 7 میلیون نفر برسد.

بر اساس این گزارش بیشتر شرکت کنندگان در این مراسم، جوانانی هستند که برای مقابله با طرح‌های سیاسی و امنیتی منطقه‌ای و داخلی علیه شیعیان وارد میدان شده‌اند تا حضور خود را نشان دهند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: