۰

آماده‌باش رزم‌ناوهای روسیه برای اعزام به ساحل سوریه

یک مقام نظامی در ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که به چند رزم‌ناو این کشور دستور آماده‌باش برای اعزام به آب های سوریه داده شده است.
کد خبر: ۳۶۶۷۳
۱۱:۲۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از یک مقام در ستاد مشترک ارتش نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که تعدادی از رزم‌ناوهای روسیه در آماده‌باش کامل برای اعزام به ساحل سوریه هستند.

این مقام روس که هویت او فاش نشد، اعلام کرد: مدیترانه از جمله مناطق تحت مسئولیت ناوگان دریای سیاه روسیه است برای همین بعید نیست که کشتی‌های نظامی آن برای اجرای ماموریت تامین امنیت پایگاه طرطوس و کمک‌رسانی به ناوگان روسیه که در ساحل سوریه قرار دارد، به آنجا اعزام شوند.

این منبع تاکید کرد: چندین کشتی نظامی ناوگان دریایی سیاه روسیه اکنون در آماده‌باش کامل هستند تا حرکت کنند از جمله کشتی‌های انتقال یگان‌های پیاده دریایی.

این مقام روس همچنین با اشاره به کشتی سزار کنیکف وابسته به ناوگان دریای سیاه، از تنگه بسفور (ترکیه) عبور کرده و در راه بازگشت از بندر مسینا ایتالیاست و بزودی به پایگاه ناوگان اصلی در شهر سواستوپل (اکراین) می‌رسد.

پیش از این، پایگاه خبری "دبکا" وابسته به ارتش اسرائیل مدعی شد: نیروهای ویژه روسی به منظور حفاظت از بندر نیروی دریایی روسیه در شهر ساحلی طرطوس در راه سوریه هستند.

دبکا با اشاره به اینکه مقامات پنتاگون این موضوع را در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی تایید کرده‌اند، اضافه کرد: تفنگداران دریایی روسی با کشتی عازم سوریه هستند و قرار است طی چند ساعت آتی در سوریه پهلو بگیرند.

پیش از این نیز منابع وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند ارتش آمریکا تدوین طرح خود برای عملیات واشنگتن علیه سوریه را تکمیل کرده است.

منبع : فارس
برچسب ها: روسیه سوریه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: