۰

عربستان تانک های بیشتری از آلمان می خرد

یک روزنامه آلمانی امروز یکشنبه اعلام کرد عربستان سعودی قصد دارد ششصد تا هشتصد تانک لئوپارد Leopard از آلمان خریداری کند. این تعداد تانک دست کم دو برابر رقمی است که پیشتر پیش بینی می شد.
کد خبر: ۳۶۶۶۶
۱۰:۳۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، روزنامه بیلد آم سونتاگ گزارش داد قراردادی برای خرید سیصد تانک قرار است به زودی امضا شود. بر اساس گزارش این روزنامه، در حالی که برخی مقامات وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آلمان با امضای این قرار داد مخالفت می کنند اما مقامات وزارت اقتصاد از آن حمایت می کنند.
بیلد آم سونتاگ نوشت:« درخواست عربستان سعودی آینده شرکت کراوس-مافی وگمن  و رین متال  - شرکت سازنده تانک در آلمان - را تضمین می کند که به سبب بازسازی ارتش آلمان به بازارهای جدید به شدت نیاز دارد.»

سال گذشته ، آلمان گزارش ها را درباره این موضوع که با صادرات دویست و هفتاد تانک لئوپارد به عربستان سعودی موافق است ،رد کرد.
صادرات تجهیزات نظامی به سبب محرمانه بودن آن رسما اعلام نمی شود. فاش کردن این گونه موضوعات از سوی مقامات جریمه و یا زندانی شدن آنها را در پی دارد.

قانونگذاران مخالف پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر فاش شدن قرارداد محرمانه فروش تانک ها فشارها بر دولت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را افزایش داده اند. آنها می گویند این موضوع ناقض قوانین صادراتی آلمان در زمینه سخت افزاهای نظامی است.

با توجه به نقشی که نازی ها در گذشته و همچنین شرکت های سازنده تسلیحات همانند کراپ در جنگ های قرن نوزدهم و بیستم بازی می کردند ،صادرات تسلیحات موضوعی حساس در آلمان محسوب می شود . این شرکت ها به هر دو طرف درگیری سلاح می فروختند.
آلمان در گذشته و به سبب روابط نزدیکش به اسرائیل و اخیرا به سبب بهار عربی از فروش تسلیحات نظامی سنگین به کشورهای حوزه خلیج فارس خودداری می کند.

روزنامه بیلد آم سونتاگ به نقل از منابع صنعتی همچنین اعلام کرد عربستان سعودی خواستار امضای قرارداد در روز بیستم ماه ژوئن است .
به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، شرکت اسپانیایی جنرال داینمیک / سانتا باربارا تحت لیسانس شرکت های آلمانی این تانک ها را تولید خواهد کرد.

منبع : دیپلماسی ایرانی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: