۰
گفتگوی تلفنی اوباما و پادشاه عربستان در خصوص برنامه هسته ای ایران

تعهد ملک عبدالله به اوباما در خصوص ایران؟

این گفتگو پس از آن انجام گرفت که اوپک با محدود کردن تولید نفت موافق کرد. این در حالی بود که پیش از این عربستان خواستار افزایش تولید نفت شده بود.کاخ سفید در بیانیه ای آورده است: دو رهبر بر روابط مستحکم و طولانی عربستان و امریکا تاکید کردند و در خصوص مسائل مختلفی با یکدیگر گفتگو کردند.
کد خبر: ۳۶۶۲۱
۱۰:۵۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

رویترز نوشت: اوباما رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه با ملک عبدالله در خصوص ایران، افزایش تحریم ها علیه این کشور و وضعیت سوریه گفتگوی تلفنی داشت.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از انتخاب، کاخ سفید جزئیات این گفتگوی تلفنی را منتشر نکرده است. اما این گفتگو پس از آن انجام گرفت که اوپک با محدود کردن تولید نفت موافق کرد. این در حالی بود که پیش از این عربستان خواستار افزایش تولید نفت شده بود.

این تماس تلفنی همچنین دو هفته پیش از  اجرایی شدن تحریم های نفتی جدید امریکا و تحریم های جدید اتحادیه اورپا انجام گرفت.

کاخ سفید در بیانیه ای آورده است: دو رهبر بر روابط مستحکم و طولانی عربستان و امریکا تاکید کردند و در خصوص مسائل مختلفی با یکدیگر گفتگو کردند.

همچنین، جی کارنی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: این دو رهبر پس از بررسی برنامه اتمی ایران و نیز بحران سوریه بر تداوم روابط قوی بین دو کشور تاکید کردند.

یک کارشناس نفتی در واشنگتن به رویترز گفت: اوباما احتمالا با ملک عبدالله در مورد اقدام جمعی کشورهای مصرف کننده نفت در آژانس انرژی اتمی برای باز کردن شیر زخایر نفتی و امکان افزایش تنش ها بر سر ایران و افزایش قیمت نفت گفتگو کرده است.

وی افزود: اوباما احتمالا می خواسته است حمایت ملک عبدالله را در خصوص موضوع مذکور جلب کند یا از او برای بی اثر نکردن اقدام کشورهای مصرف کننده برای باز کردن شیر ذخایر نفتی تعهد بگیرد.

تحلیلگران می گویند، تحریم نفتی ایران می تواند قیمت جهانی نفت را افزایش دهد.

موضوع دیگر گفت‌وگوی رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان سعودی، تشدید خشونت در سوریه بود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: