۰

تهدید احمد شفیق به کودتای نظامی در صورت شکست در انتخابات

احمد شفیق آخرین نخست‌وزیر دوران مبارک و نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر تهدید کرد در صورت شکست در انتخابات، ارتش کودتای نظامی می‌کند.
کد خبر: ۳۶۶۱۳
۰۹:۳۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، پایگاه خبری "المصریون" نوشت: نیروهای سیاسی و حزبی مصر اعلام کردند احمد شفیق به دنبال تفرقه‌افکنی بین مردم مصر و تحریک علیه انقلاب مشروعشان است.

بنابر این گزارش، احمد شفیق گفته است که در صورت پیروزی محمد مرسی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر، مردم این کشور ارتش را به کودتای نظامی ترغیب می‌کنند.

سیاستمداران و احزاب مصر تاکید کردند ، اصطلاح دولت دینی زائیده تفکرات و تخیلات احمد شفیق و طرفداران اوست که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری حاکمیت نظامی را به کشور باز خواهند گرداند.

"صفوت عبدالغنی"، یکی از رهبران جماعت اسلامی مصر اظهارات احمد شفیق را نشانه سردرگمی و آشفتگی وی در برهه کنونی خواند و گفت: احمد شفیق گاهی مردم را به جدایی و تجزیه فرامی‌خواند و گاهی دیگر آشکارا خواستار کودتای نظامی است. وی ادامه داد: این تهدیدات طرح‌هایی برای فتنه‌انگیزی و ارعاب ملت مصر است تا وی را برگزینند.

عبدالغنی گفت: احمد شفیق دیگر یک انسان درستکار به شمار نمی‌رود و جای وی در بیمارستان روانی‌ها یا گوشه زندان است چرا که وی در دوران نخست وزیری خود در رژیم مبارک انقلابیون زیادی را به خاک و خون کشیده است.

"علی عبدالفتاح"‌ از رهبران اخوان المسلمون و نماینده پارلمان الشعب مصر از حزب آزادی و عدالت گفت:" ما با اظهارات احمد شفیق مقابله کردیم وی به دنبال جدایی‌‌ در بین مردم و تحریک آنها برای روی کار آوردن مجدد رژیم سابق است در حالی که هیچ کس نمی‌خواهد بار دیگر به گذشته بازگردد.

دادگاه عالی قانون اساسی مصر روز گذشته قانون عزل سیاسی بازماندگان رژیم سابق را تصویب نکرد تا احمد شفیق بر خلاف تمایل اکثریت مردم در رقابت انتخابات ریاست جمهوری مصر باقی بماند.

نیروهای انقلابی مصری به حکم دادگاه عالی قانون اساسی این کشور در خصوص انحلال پارلمان و عدم اجرای قانون عزل سیاسی علیه "احمد شفیق" اعتراض و آن را بازگشت انقلاب به نقطه صفر دانستند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: