۰

زنان عربستان فردا رانندگی می کنند

فعالان عربستانی در فراخوانی از زنان این کشور دعوت کردند فردا در خیابانهای این کشور رانندگی کنند.
کد خبر: ۳۶۶۱۱
۰۹:۲۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، فعالان زن عربستانی در نخستین سالگرد فراخوان موسوم به "خودم رانندگی می کنم" از زنان این کشور دعوت کردند فردا (یکشنبه) خودشان با خودروهایشان به خیابان بیایند.

در این فراخوان آمده است: کلید لغو ممنوعیت رانندگی زنان، در دست خود آنان است؛ اگر زنان بتوانند در موارد لزوم به این حق خود بپردازند، جامعه به رانندگی زنان عادت می کند.

فعالان زن از مسئولان سعودی خواستند بر اساس اظهارات خودشان که گفته بودند رانندگی زنان یک مسأله اجتماعی است و جامعه درباره آن تصمیم می گیرد، از زنانی که نیاز به رانندگی دارند حمایت کرده، و با افتتاح مدارس آموزش رانندگی زمینه صدور گواهینامه برای زنان را فراهم کنند.

در این فراخوان از زنان عربستانی دعوت شده است هنگام نیاز رانندگی کنند، و مردان نیز برای حمایت از این امر، در کنار همسران و یا خواهرانشان بنشینند.

عربستان سعودی تنها کشوری است که در آن رانندگی زنان ممنوع است.

زنان عربستانی همچنین از کمترین حقوق در جامعه بی بهره هستند، به صورتیکه آنها بدون قیم و یا سرپرست قانونی حق مسافرت، و داد و ستد ندارند.

پس از بازداشت 47 زن درعربستان به اتهام رانندگی در نوامبر 1990، این فراخوان که از سال گذشته آغاز شده، بزرگترین فعالیت زنان برای بهره مندی از کمترین حقوق در جامعه عربستان به شمار می آید.

سال گذشته صدها زن عربستانی در خیابانها رانندگی کردند. نیروهای امنیتی ده ها زن را در جریان این فراخوان بازداشت و پس از گرفتن تعهد آزاد کردند.

منبع : العالم
برچسب ها: زنان عربستان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: