۰

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر از امروز

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امروز بین "محمد مرسی" نامزد اخوان المسلمین و "احمد شفیق" نامزد مورد حمایت شورای نظامی و آخرین نخست وزیر حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع، آغاز می شود.
کد خبر: ۳۶۶۱۰
۰۹:۱۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، این انتخابات درحالی امروز آغاز می شود که پنج شنبه گذشته دادگاه قانون اساسی با ابطال آرای یک سوم نمایندگان، موجب انحلال پارلمان منتخب مردم شد. این دادگاه از سوی دیگر با صدور حکمی در طرفداری از نامزد شورای نظامی، قانون عزل سیاسی را لغو و زمینه حضور شفیق در دور دوم انتخابات را  فراهم کرد.

انقلابیون و جریانها و احزاب سیاسی و اجتماعی مصر این اقدام دادگاه قانون اساسی را کودتای نظامیان علیه انقلاب توصیف کرده اند.

این انتخابات از صبح امروز ساعت 8 تا ساعت 20 به وقت محلی ، به مدت 2 روز در همه استانهای مصر به صورت همزمان برگزار می شود.

حدود 50 میلیون نفر حق شرکت در این انتخابات را دارند.

محمد مرسی در دور دوم انتخابات که با رأی گیری از شهروندان مصری خارج از این کشور برگزار شد، با تفاوت بسیار زیاد از احمد شفیق پیشی گرفته است.

تظاهرات در پایتخت

چند ساعت قبل از آغاز انتخابات، هزاران نفر از ساکانان پایتخت مصر دیشب با تظاهرات در میدان "التحریر" عزل احمد شفیق را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان با محکوم کردن حکم دادگاه قانون اساسی، مخالفتشان را با حضور شفیق در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

تظاهرکنندگان با آتش زدن تصاویر شفیق، ضد شورای نظامی شعار دادند.

منبع : العالم

برچسب ها: مصر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: