۰

بازداشت گسترده سلفی های تندرو در تونس

تهران - وزارت كشور تونس تایید كرد كه بدنبال تحركات خشونت آمیز عناصر تندرو سلفی این كشور و افراد دارای سوابق سوء كیفری، نیروهای پلیس و امنیتی شماری از آنها را بازداشت كردند.
کد خبر: ۳۶۴۹۰
۱۸:۵۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، شامگاه دوشنبه و امروز سه شنبه ، پایتخت تونس و حومه آن شاهد اقدامات خشن سلفی های تندرو از جمله تخریب و به آتش كشیده شدن اماكن عمومی و ساختمان های دادگستری و پلیس بود.

سلفی های تندرو كه به برگزاری یك نمایشگاه هنری در شهر 'المرسی ' معترض هستند، خیابان ها را در دو منطقه پایتخت تونس بستند، لاستیك های خودرو را به آتش كشیدند و به روی نیروهای پلیس و امنیتی كه تلاش داشتند با شلیك گاز اشك آور وتیراندازی هوایی آنها را متفرق كنند، كوكتل مولوتوف پرتاپ كردند.

' لطفی الحیدوری' مسئول دفتر اطلاع رسانی در وزارت كشور تونس به خبرگزاری فرانسه گفته است كه تاكنون 90 شهروند تونسی وابسته به جریان سلفی تندرو این كشور و تعدادی از افراد دارای سوابق سوء كیفری كه در تحركات خشونت آمیز مشاركت داشتند، بازداشت شده اند.

وی خاطرنشان كرده كه عملیات بازداشت ادامه دارد و احتمالا شمار بازداشت شدگان افزایش خواهد یافت.

' خالد طروش' سخنگوی وزارت كشور تونس نیز اعلام كرده است كه تاكنون 7 تن از نیروهای امنیتی در درگیری با سلفی های تندرو و اوباش بصورت سطحی زخمی شده اند.

این درگیری های یك روز بعداز حمله سلفی ها به یك نمایشگاه هنری در حومه شهر ' المرسی' و دعوت ' ایمن الظواهری' رییس سازمان القاعده از تونسی ها برای برخورد با دولت تونس كه حزب اسلام گرای النهضه آن را رهبری می كند، رخ داده است. 

منبع : ایرنا به نقل از منابع خبری
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: