۰

جنجال در کویت پس از افشای اعزام نیرو به سوریه

افشای خبر اعزام عناصر مسلح و مزدور از کویت به سوریه، این روزها به خبرسازترین و جنجالی ترین موضوع محافل سیاسی و رسانه ای کویت تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۶۴۸۴
۱۸:۰۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، موضوع حضور مزدوران مسلح کویتی در کنار عناصر مسلح در سوریه، این روزها یکی از بحث های داغ نمایندگان مجلس کویت است.

در این میان روزنامه "القبس" کویت گزارشهای بیشتری را در خصوص این موضوع بیان کرد و نوشت: ده ها کویتی پس از آنکه از "ارتش آزاد" سلاح و تجهیزات گرفتند، برای "جهاد" از مرزهای ترکیه به سوریه رفتند. 

القبس نوشت: به این شهروندان کویتی شناسنامه های سوری داده شد تا در صورت اسارت هویت آنها فاش نشود؛ البته آنها کارتهای شناسایی و مدارک کویتی خود را به دفاتر تماس "ارتش آزاد" در ترکیه تحویل دادند.

"نبیل الفضل" نماینده اقلیت پارلمان کویت در نخستین واکنش رسمی به این موضوع، با تأکید بر اینکه دولت کویت هیچ دخالتی در این مسأله نداشته است، گفت هیچ کدام از این افراد برای رفتن به سوریه از دولت اجازه نگرفته اند که دولت بخواهد آزادی این افراد را خواستار شود. نبیل الفضل با اظهار همدردی با خانواده بازداشت شدگان، البته در صورت درستی خبر بازداشت شدن آنها، به این خانواده ها توصیه کرد، به دنبال کسانی بگردند که فرزندانشان را برای رفتن به سوریه تشویق کرده اند.

وی در این اظهارات خود به صورت غیر مستقیم به سفر "ولید الطبطبائی" ،  "مبارک الوعلان" و "جمعان الحربش" نمایندگان افراطی پارلمان، به مناطق مرزی ترکیه ـ سوریه و همچنین اردن - سوریه اشاره کرد.

نبیل الفضل همچنین با یاد آوری موضوع کویتی های بازداشت شده در گوانتانامو اشاره کرد و گفت: دولت کویت تلاشها و هزینه های هنگفتی را برای آزادی این افراد صرف کرده تا آنها به کشور بازگردند و خود را در عراق منفجر کنند.

"خالد الدمخی" از نمایندگان اسلامگرا در پارلمان کویت نیز حضور کویتی های مسلح در سوریه را "اقدامات فردی و اشتباه" توصیف کرد و گفت که دولت کویت هیچ اطلاعی در باره این موضوع نداشته است.

وی تأکید کرد که کمیسیون حقوق بشر در پارلمان وضعیت کویتی های بازداشت شده در خارج از این کشور را از طریق وزارت امور خارجه و کشور بررسی کند.

روزنامه "النهار" کویت نیز فاش کرد که قرار است یکی از نماینگان اقلیت در پارلمان، وزرای کشور و امور خارجه را برای سئوال به پارلمان فرا بخواند.

منبع: العالم
برچسب ها: کویت سوریه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: