۰

سه هدف تروریست‌ها از قتل‌عام مردم سوریه

معاون سفیر ایران در دمشق با بیان اینکه ایستادگی مردم علت پایداری اسد در بحران یک ساله سوریه بوده است گفت: گروه های مسلح علیرغم درخواستهای کوفی عنان از آنها مبنی بر التزام به آتش بس، طبق گزارشهای دولت سوریه هیچگونه التزامی را نشان ندادند و طبق گزارش وزارت خارجه سوریه بیش از 5 هزار مورد نقض آتش بس توسط گروههای مسلح ثبت شده است.
کد خبر: ۳۶۴۱۹
۱۱:۴۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، عباس گلرو معاون سفیر ایران در دمشق در گفتگو با مهر در خصوص مقاومت بیش از یک ساله سوریه در مقابل توطئه های خارجی تاکید کرد: در خلال یکسال و چند ماه از بحران سوریه ، مخالفان نظام سوریه یعنی جریانهای خارجی ، از ابزارهای مختلفی برای سرنگونی نظام استفاده کردند، اما به نتیجه نرسیدند.

وی با اشاره به حجم سنگین فشارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی که تاکنون بر این کشور تحمیل شده است یادآور شد: شاید بتوان چند عامل یا عنصر را به عنوان پایداری سوریه در مقابل فشارها تعریف کرد. این عوامل عبارتند از  ایستادگی مردم سوریه در مقابل توطئه خارجی، موضع مقاومتی سوریه، حکمت و درایت رهبری سوریه در مدیریت بحران ، یکپارچگی و انسجام موسسات دولتی به خصوص دستگاههای امنیتی ، نظامی و دیپلماسی این کشور ، اشتباهاتی که دشمنان سوریه در نحوه تعامل با وضعیت سوریه مرتکب شدند و ایستادگی دوستان سوریه در کنار این کشور به عنوان مثال جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین. این شش عنصری هستند که تاکنون نظام سوریه را از خطر و تهدید خارجی حفظ و حراست کرده اند.

وی خاطرنشان کرد:اما اینکه کدام یک از عناصر شش گانه فوق الذکر تاثیر اول و اساسی را در این قضیه داشته است، به نظر می رسد که اولین عنصر یعنی ایستادگی مردم در مقابله با مداخله خارجی ، به عنوان اصلی ترین عامل پایداری نظام سوریه تاکنون است. بنابراین اگر بخواهیم عناصر قدرت و قوت نظام سوریه را در چند مورد ارزیابی کنیم بی تردید عامل مردمی ، قویترین عامل خواهد بود.

معاون سفیر ایران در سوریه در رابطه با تحولات اخیر سوریه و سوق یافتن تروریستها به سمت قتل عام مردم و زنان و کودکان ارزیابی از نیت و اهداف مخالفان اسد گفت:  سه هدف پشت این قضیه نهفته است. اولین هدف انتقام از مردم به دلیل همراهی مردم با حکومت و ایستادگی و عدم اجابت طرحهای خارجی است. این انتقام گیری به اشکال مختلف در سوریه در جریان است. انفجارهای مهیب در دمشق و دیگر شهرهای سوریه، ربایش شهروندان عادی و بیگناه و بعضا قتل آنها به شیوه های غیرانسانی، قتل عام جمعی مردم از جمله کودکان و زنان از جمله روشهایی است که در انتقام گیری از مردم دنبال می کنند.

وی ادامه داد: دومین هدفی که تروریستها از این اقدامات خرابکارانه دنبال می کنند تحت فشارگذاشتن حکومت سوریه و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در کشور است تا از این طریق حکومت را در حفظ امنیت و ثبات در کشور ناکارآمد جلوه دهند و ضمن آنکه فشارهای خارجی را علیه حکومت سنگین تر کنند و اینگونه جلوه دهند که نظام سوریه مرتکب چنین جنایاتی شده است. حادثه حوله را نیز در ابتدا به نظام سوریه منتسب کردند اما دولت با تشکیل کمیته تحقیق فورا زوایای پنهان این جنایت هولناک را برای افکارعمومی روشن کرد و نتیجه این تحقیق طی گزارشی به سازمان ملل و نهادهای بین المللی ارسال شد.

گلرو اظهار داشت: سومین هدف تروریستها از این اقدامات ، به شکست کشاندن طرح کوفی عنان است. گرچه طرح عنان ، راه حل ایده آل و مطلوب از نظر دولت سوریه نیست اما سوریه تاکنون بیشترین همکاری را با گروه ناظران بین المللی و با شخص کوفی عنان داشته است. هم رابرت مود رئیس گروه ناظران بین المللی و هم کوفی عنان به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در تحولات سوریه ، در مصاحبه های خود به همکاری دولت سوریه اذعان کردند. در این میان  طرفی که بیشترین ضرر و خسارت را از اجرایی شدن طرح عنان می بیند، طرف مقابل یعنی گروههای مسلح و حامیان خارجی آنها هستند. بنابراین از همان ابتدای مطرح شدن طرح عنان ، این کشورها شکست زودهنگام طرح عنان را اعلام کردند.

وی گفت: گروههای مسلح نیز که یک طرف این طرح بودند، علیرغم درخواستهای کوفی عنان از آنها مبنی بر التزام به آتش بس، اما طبق گزارشهای دولت سوریه هیچگونه التزامی را نشان ندادند بلکه اقدامات نقض آتش بس  توسط آنها افزایش پیدا کرد و طبق گزارش وزارت خارجه سوریه بیش از 5 هزار مورد نقض آتش بس توسط گروههای مسلح ثبت شده است.
برچسب ها: سوریه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: