۰
رئیس‌جمهور افغانستان در اعتراض به حملات هوایی آمریکا:

آمریکا توافقنامه امنیتی با افغانستان را نقض می‌کند

رئیس‌جمهور افغانستان در اظهاراتی بعد از حملات هوایی آمریکا که موجب کشته شدن 18 افغان شد، گفت: با این اقدامات، آمریکا توافقنامه امنیتی با افغانستان را نقض می‌کند.
کد خبر: ۳۶۴۰۷
۲۰:۳۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، حامد کرزی در اعتراض به حملات هوایی یک جانبه روز چهارشنبه آمریکا که منجر به کشته شدن 18 غیر نظامی افغان شد، گفت: این اقدامات، توافقنامه امنیتی با افغانستان را نقض کرده و آن را در معرض خطر قرار می دهد.

در واقع توافقنامه امنیتی بخش اصلی برنامه خروج نیروهای ائتلاف از افغانستان است.

نکته مهم انتقاد کرزی به این اقدام نظامی آمریکا عدم هماهنگی فرماندهان نظامی آمریکا با نیروهای نظامی افغان است؛ به طوری که در این حمله، نیروهای آمریکایی با نادیده گرفتن شرایط منطقه باعث کشتن غیرنظامیان و زنان و کودکان روستایی شدند.

در این راستا دولت افغانستان معتقد است این اقدام، توافقنامه امنیتی بین افغانستان و آمریکا را که در بهار امسال با وجود حاشیه ها و اعتراضات بسیار بین دو طرف به امضا رسید، نقض کرده است؛ طبق این توافقنامه باید بتدریج کنترل امنیت افغانستان بدست نیروهای این کشور قرار گیرد و در مورد عملیات نظامی نیروهای آمریکا نیز به افغانستان اطلاع داده شود؛ امری که نادیده گرفتن آن باعث اعتراض حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان شد.

البته در رابطه با این حادثه، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان به خاطر کشته شدن غیرنظامیان در جریان این حمله عذرخواهی كرده است، اما باید توجه داشت که طی هفته های اخیر آمریکا چندین حمله هوایی در خاک افغانستان و پاکستان انجام داده که منجر به کشته شدن غیر نظامیان شده است؛ اين اقدامات، یک جانبه گرایی سیاست های این کشور در منطقه را با بی توجهی به جان انسان ها نشان می دهد.

منبع : خبرگزاری دانشجو به نقل از راشا تودی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: