۰

آیت الله جوادی آملی: نمازخانه و مسجد، دانشگاه را اسلامی نمی کند

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اگر دانش اسلامی شود کشور مدینه فاضله خواهد شد، گفت: معنای اسلامی شدن دانشگاه ها این نیست که نمازخانه و مسجد داشته باشیم.
کد خبر: ۳۶۳۹۲
۱۸:۴۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با اساتید شرکت کننده در این طرح معرفت با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو عنصر اصلی در جامعه هستند، اظهار داشت: معنای اسلامی شدن دانشگاه ها این نیست که ما نمازخانه و مسجد داشته باشیم،بلکه این عوامل مسلمان تربیت می کنند.

وی ادامه داد: حرف اول دانشگاه را دانش می زند و دانش باید اسلامی شود، همه باید توجه داشته باشیم که منظور علم دینی از عمل دینی متفاوت است، اینکه تعلیم اساتید دینی باشد و یا اینکه پزشکان برای رضای خداوند بیماران را معالجه کنند، عمل دینی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کاربرد علوم باید در راه صحیح باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما در دین غرق شده اند ولی نمی دانند دین چیست، اگر دانشگاه غنی تر و قویتر از حوزه نباشد همانند یکدیگر هستند، ما در حوزه می گوییم خداوند چنین گفت و لی در دانشگاه گفته می شود که خداوند چنین کرد و مفهوم هردو یکی است.

وی با بیان اینکه ما باید دانش را از اسارت سکولار نجات دهیم، تصریح کرد: دانش نه از غرب آمده و نه از شرق بلکه دانش از قلب آمده است و نباید کسی خیال کند که دانش بشری است، اگر دانش اسلامی شود کشور مدینه فاضله خواهد شد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه تنها قرآن در جهان یک حرف تازه زده است و آن این است که انسان در مصاف با مرگ، مرگ را می میراند، اظهار داشت: انسان باید همیشه بدنبال توشه آخرت خود باشد و توجه داشته باشد که در این جهان مسافر است.

دکتر حجازی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه امروز دشمن با تغییر تاکتیک به جنگ نرم روی آورده است، اظهار داشت: امروز دشمن نسل جوان را هدف گرفته است و تلاش می کند تا از دانشگاه های ما دین زدایی کند.

منبع : شبستان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: