۰

پاکستان ادعاهای امریکا را درباره "پناهگاه امن" شبه‌نظامیان رد کرد

اسلام‌آباد اتهام‌هاي اخير وزير دفاع امريکا را درباره "پناهگاه امن" شبه‌نظاميان در پاکستان رد کرده است؛ ادعايي که مي‌تواند باعث تشديد تنش‌ها بين دو کشور شود.
کد خبر: ۳۶۳۶۰
۰۹:۲۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، وزارت خارجه پاکستان روز ‌شنبه ( ۲۰ خرداد، ۹ ژوئن ) با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد: "ما احساس مي‌کنيم وزير دفاع (امريکا) برخي از مسائل بسيار پيچيده‌اي را که همه ما در راستاي تلاش‌هاي خود عليه افراط‌گرايي و تروريسم با آن مقابله مي‌کنيم، بيش از اندازه ساده مي‌انگارد."

در اين بيانيه آمده است: "ما قويا معتقديم که چنين اظهاراتي براي ايجاد صلح و ثبات در منطقه نابجا و بي‌فايده است."

لئون پانتا، وزير دفاع امريکا روز پنج‌شنبه گفت تا زماني که پاکستان پناهگاه امني براي شبه‌نظاميان باشد، تلاش‌ها براي ايجاد ثبات در افغانستان دشوار خواهد بود.

پانتا گفت: "بسيار مهم است که پاکستان گام‌هايي بردارد. نگراني درباره مساله پناهگاه امن رو به افزايش است، و صبر ما در حال به سر آمدن است."

وزارت خارجه پاکستان افزود که اسلام‌آباد "جدول‌زماني" و راهبرد عملياتي خود عليه شبه‌نظاميان را پيگيري خواهد کرد و اجازه نخواهد داد خاک اين کشور تبديل به پناهگاهي امن شده يا از آن عليه کشورهاي ديگر استفاده شود.

روابط امريکا و پاکستان به ويژه در سال ۲۰۱۱ و در پي کشته شدن دو پاکستاني به دست يک پيمان‌کار سازمان سيا و ورود غيرقانوني يک گروه نظامي امريکايي به خاک آن کشور به بهانه کشتن اسامه بن‌لادن، سرکرده پيشين گروه القاعده، به شدت تيره شد.

تيرگي روابط دو کشور در نوامبر سال ۲۰۱۱ به دنبال کشته شدن ۲۴ سرباز پاکستاني در دو پايگاه ارتش در نزديکي مرز افغانستان شدت گرفت.

اين حادثه سبب شد اسلام‌آباد مسير انتقال تجهيزات مورد نياز نيروهاي خارجي تحت امر امريکا به افغانستان را مسدود کند.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: