۰

انتقاد شدید اردوغان از بشار اسد

نخست وزیر ترکیه طی اظهاراتی شدیداللحن علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه مدعی شد که اسد دیگر نمی تواند در سوریه بماند.
کد خبر: ۳۶۳۵۱
۱۸:۵۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که از بدو آغاز ناآرامی ها از سال گذشته در سوریه بدون در نظر گرفتن فعالیت گروه های مسلح تروریستی علیه دولت و ملت سوریه مواضع خصمانه ای علیه دولت بشار اسد اتخاذ کرده و ترکیه را تبدیل به پایگاه گروه‌های مسلح سوری نموده، بار دیگر بشار اسد را هدف اظهارات خصمانه خود قرار داد.

اردوغان با اشاره به اظهارات اخیر بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در مورد تحولات سوریه و طرح کوفی عنان مدعی شد که سخنان کی‌مون نشانگر به بن بست رسیدن طرح کوفی عنان در مورد سوریه است. اردوغان افزود به همین دلیل است که وی قاطعانه می گوید که بشار اسد رفتنی و دیگر نمی تواند در سوریه بماند، کما اینکه اسد با اقدامات خود در سوریه زمینه این کار را فراهم می کند.

اردوغان در حالی این سخنان را بر زبان می‌راند که به حضور گسترده مردمی در چند انتخابات و یک همه‌پرسی در سوریه در یک سال گذشته که نشان‌دهنده حمایت مردم از نظام و رئیس جمهور کشورشان است، بی‌توجه است.

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد اعمال مدل یمن در سوریه که از سوی روسیه پیشنهاد شده نیز گفت که این مدل قابل بررسی و بحث است، اما اگر قرار باشد مدل یمن اجرا شود، بشار اسد باید از قدرت کناره گیری کند، ولی معلوم نیست که آیا اسد آمادگی این کار را دارد یا نه.

اردوغان در ادامه خاطرنشان کرد که دولت ترکیه در مورد سوریه هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد.

منبع : فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: