۰

آزار جنسی کارمند زن به دست سفیر بحرین

در پی شکایت کارمند سابق سفارت بحرین در پاریس، دستگاه قضایی فرانسه پرونده ای را برای سفیر بحرین به اتهام آزار جنسی تشکیل داده است.
کد خبر: ۳۶۲۱۶
۱۶:۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از العالم، یک زن 44 ساله با مراجعه به پلیس فرانسه با کمک یک مترجم به پلیس گفت: از ژوئن 2010 در سفارتخانه بحرین در پاریس مشغول به کار شد، و پس از آن چند بار از سوی سفیر مورد آزار جنسی قرار گرفت، که در نهایت در اواخر سال 2011 به دستور سفیر از کار اخراج شد.

این زن 44 ساله به پلیس فرانسه تأکید کرد، این آزارهای جنسی در منزل سفیر که در یکی از مناطق مرفه نشین پاریس قرار دارد، صورت گرفت.

وی ابتدا سفیر بحرین را به تجاوز متهم کرده بود، ولی پس از آن به بازجویان گفت که توانست از اقدام سفیر برای تجاوز جنسی جلوگیری کند.

بر اساس تصمیم پلیس فرانسه، قرار است برای بررسی درستی اظهارات این زن پزشکی قانونی او را مورد معاینه های پزشکی قرار دهد.

این زن همچنین شکایتی را علیه فرزند سفیر بحرین مطرح کرده است. به گفته این زن، فرزند سفیر در سپتامبر 2010 او را با سلاح تهدید کرده است، که البته این تهدیدها ارتباطی با آزارهای جنسی پدرش ندارد.

وزارت خارجه فرانسه نیز پس از انتشار این خبر دیروز اعلام کرد، به تصمیم دستگاه قضایی در خصوص این پرونده احترام می گذارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه با خودداری از ارایه هرگونه اطلاعاتی درباره این دیپلمات متهم، تأکید کرد که قبل از هرگونه پیگرد تحقیقات لازم صورت خواهد گرفت.

با توجه به اینکه متهم اصلی این پرونده از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است، وزارت امورخارجه فرانسه می تواند بنابر درخواست دستگاه قضایی، از کشور سفیر متهم بخواهد برای محاکمه وی، مصونیت دیپلماتیک وی را لغو کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: