۰

اشپیگل دروغ "مرکل" را فاش کرد

در حالی که غرب به شدت به ایران برای توقف برنامه صلح‌آمیز هسته‌ایش فشار می‌آورد، آلمان در سکوت کامل به رژیم صهیونیستی که از امضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی امتناع می‌ورزد سلاح هسته‌ای فروخت.
کد خبر: ۳۶۰۸۸
۲۱:۲۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، در حالی که "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان اعلام کرد که زیردریایی "دلفین" که آلمان به اسرائیل تحویل داده است قابلیت تسلیحات اتمی را ندارد اما مجله "اشپیگل" آلمان فاش کرد که زیردریایی کلاس دلفین قابلیت شلیک موشک‌های هسته‌ای را دارد.

بر اساس گزارش مجله اشپیگل که روز یکشنبه منتشر شد، تامین این زیردریایی بخشی از برنامه فروش تسلیحات به اسرائیل توسط آلمان است.

ماه گذشته آلمان چهارمین زیردریایی دلفین را تحویل اسرائیل داد تا این زیردریایی با قابلیت شلیک موشک هسته‌ای از سال 2013 عملیاتی شود.

بر اساس گزارش‌ها، این زیردریایی با موشک‌های کروز مجهز شده‌اند که بردی معادل 1500 کیلومتر دارند و قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند.

در گزارش روز یکشنبه مجله اشپیگل و بر اساس تحقیقات یک ماهه، تایید شد که این زیردریایی با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای برای موشک‌های کروز مجهز شده است.

اشپیگل مقاله خود را با این عنوان آغاز کرده است "عملیات مخفیانه: سامسون". این مجله آلمان به گمانه‌زنی‌های یک سال اخیر کارشناسان تسلیحاتی درباره صادرات زیردریایی به اسرائیل پرداخت و نوشت که آلمان و اسرائیل هم اکنون این موضوع را تایید می‌کنند که این زیردریایی با کلاهک‌های هسته‌ای تجهیز شده است.

این مقاله اضافه کرد: برلین این موضوع را کاملا می‌داند.

این مقاله به قلم "جرج ماسکولو" سردبیر مجله اشپیگل نوشته شده است که در آن تاکید شد: تحقیقات چندین ماهه نشان می‌دهد که زیردریایی آلمانی که به نیروی دریایی اسرائیل تحویل داده شده است از تجهیزاتی استفاده می‌کند که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است.

این مقاله اضافه کرد: هم اکنون، مقامات آلمان تایید می‌کنند که آنها می‌دانند اسرائیل چه استفاده‌ای از تسلیحات آلمان می‌کند.

روزنامه اسرائیلی"هاآرتص" نوشت در صورتی که اطلاعاتی که توسط اشپیگل ارائه شده، درست باشد، باعث شرمندگی "آنگلا مرکل" و دولتش خواهد شد که مدعی شده بودند زیردریایی که به اسرائیل داده‌اند، هسته‌ای نیست.

منبع : فارس
برچسب ها: اشپیگل مرکل
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: