۰
فتنه گری سعودی ها ادامه دارد ؛

تحریک علاوی و کردهای عراق علیه دولت شیعی عراق توسط عربستان سعودی

برخی منابع حوزه خلیج فارس اعلام کردند که ریاض در تماس با همپیمانان خود در روند سیاسی عراق، خواستار شتاب بیشتری در اجرای طرح براندازی دولت نوری المالکی شده است. این منابع تاکید کردند که سعودی‌ها همچنین به علاوی هشدار داده‌اند که هرگونه تاخیر در اعلام سلب رای اعتماد از مالکی شاید موجب شود که نظر جریان صدر نیز در این باره تغییر کند بویژه زمانی که برای همه ثابت شود که سقوط مالکی به هیچ وجه به نفع جریان شیعی عراق نخواهد بود.
کد خبر: ۳۵۸۶۱
۲۰:۰۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، منابع آگاه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در کویت اعلام کرد که سعودی‌ها تماس‌های روزانه خود با رهبران فهرست العراقیه به رهبری "ایاد علاوی" را افزایش داده‌اند تا از جدیدترین تلاش‌های آنها برای براندازی دولت "نوری المالکی" اطلاع یابند.

این منابع در گفت‌وگو با شبکه "نهرین‌نت" اعلام کردند: طرف‌های نزدیک به وهابی‌ها در کویت به نقل از یکی از شیوخ جریان وهابی اعلام می‌کنند که بزودی دولت مالکی سقوط خواهد کرد و این به معنای پیروزی تلاش‌های دولت سعودی در براندازی دولت شیعی عراق خواهد بود.

به گفته این منابع، سعودی‌ها به همپیمانان خود در عراق یعنی فهرست العراقیه و کردها هشدار داده‌اند که فرصت تاریخی به وجود آمده را از دست ندهند و از اختلافات به وجود آمده در عرصه سیاسی عراق بهره گیرند و طرح سلب رای اعتماد از مالکی را اجرایی کنند.

این منابع تاکید کردند که سعودی‌ها همچنین به علاوی هشدار داده‌اند که هرگونه تاخیر در اعلام سلب رای اعتماد از مالکی شاید موجب شود که نظر جریان صدر نیز در این باره  تغییر کند بویژه زمانی که برای همه ثابت شود که سقوط مالکی به هیچ وجه به نفع جریان شیعی عراق نخواهد بود.

این درحالی است که شهر اربیل دیروز شاهد نشست‌هایی میان رهبران ائتلاف کردستان، نمایندگان جریان صدر و رهبران العراقیه بود. در این شرایط "مقتدا صدر" رهبر این جریان در این نشست حضور نیافت و همین امر نگرانی کردها و رهبران العراقیه را برانگیخته است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: