۰

محاكمه غيابي عاملان حمله به كاروان غزه در تركيه

منابع ترك از اقدام دستگاه قضايي تركيه براي محاكمه غيابي چهار تن از فرماندهان نظامي اسرائيلي كه در حمله به كاروان غزه دست داشتند،‌ خبر دادند.
کد خبر: ۳۵۸۳۹
۱۳:۲۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ،‌ منابع خبري در تركيه اعلام كردند: دادگاهي در اين كشور، چهار نظامي اسرائيلي حمله كننده به كاروان غزه را محاكمه مي كند.

خبرگزاري آناتولي در تركيه گزارش داد كه دادستان عمومي استانبول كيفرخواست چهار تن از فرماندهان ارتش اسرائيل را كه در حمله به كاروان غزه در سال 2010 ميلادي 9 تبعه ترك را كشته اند،‌ تقديم دادگاه كرده و دادگاه نيز با محاكمه غيابي اين چهار صهيونيست موافقت كرده است.

كيفرخواست دادستاني خواستار صدور حكم حبس ابد براي عاملان هجوم به كاروان كمك رساني به غزه شده است.

طبق گزارش اين خبرگزاري،‌ چهار نظامي مذكور عبارتند از: گابي اشكنازي، رئيس سابق ستاد مشترك ارتش اسرائيل؛ اليعارز آلفرد مارون و افشي ليفي، فرماندهان سابق نيروي هوايي و دريايي اسرائيل‌ و آموس اودلن، رئيس سابق اطلاعات اسرائيل.

دادستاني تركيه پيش از اين نيز با ارسال نامه اي به تل آويو خواستار اعلام اسامي همه اشخاصي شده بود كه در قتل اتباع ترك در كاروان غزه دست داشته اند، اما اسرائيل به اين نامه پاسخي نداد.

پس از حمله نظاميان اسرائيلي به كشتي تركيه اي حامل كمك هاي ارسالي به غزه در مي 2010 و كشته شدن تعدادي از افراد حاضر در كشتي از جمله نه تبعه ترك،‌ روابط آنكارا و تل آويو به شدت تيره شده و ترك ها ضمن اخراج سفير اسرائيل از آنكارا همه روابط نظامي خود با صهيونيست ها را متوقف كردند.

در همين حال دني  ايالون،‌ معاون وزير خارجه اسرائيل در واكنش به اقدام دستگاه قضايي تركيه آن را «بسيار با اهميت» خواند.

وي همچنين گفت كه «ما براي بازگرداندن تركيه از اتخاذ تصميمات قضايي اعلام شده،‌ دست به اقدامات ديپلماتيك و فشار به تركيه از اين طريق خواهيم زد.»

منبع : خبرگزاري دانشجو به نقل از الجزيره
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: