۰

تجمع معلمان محجبه در ترکیه

گروهی از زنان معلم قدیمی ترکیه به دادستان کل شکایت کرده و خواستار حق خود در بازگشت به تدریس شدند. این افراد در انقلاب 28 فوریه به سبب داشتن حجاب از تدریس محروم شده بودند.
کد خبر: ۳۵۸۲۱
۱۰:۲۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری حوزه، انقلاب 28 فوریه یک انقلاب نظامی با هدف حمایت از لائیک و از بین بردن تمامی مظاهر دینی در ترکیه بود. بانوان معلم به طور رسمی از فرماندهان نظامی مسؤول در آن زمان شکایت کرده اند.

آنها در یک تجمع اعتراض آمیز مقابل کاخ عدالت در شهر استانبول ترکیه خواستار محاکمه عوامل انقلاب 28 فوریه شده و شعارهایی در مورد مطالبه حقوق خود سر دادند.

جولسوم البای عضو شورای مدیریت این جمعیت به نمایندگی از این گروه گفت: من به نوبه خود به علت داشتن حجاب در جریان انقلاب 28 فوریه از کار خود به عنوان یک معلم محروم شده ام. آنها حجاب ما را مورد حمله قرار داده و آن را جرم می¬دانستند. در حالیکه حجاب ما نشان دهنده هویت اسلامی ما و نماد بندگی و شخصیت ما می¬باشد اما آنها به بهانه حجاب ما را توبیخ نموده و در نهایت از کار محروم ساختند.

این زنان معلم با ارائه شکایتی به دادستان کل خواستار مجازات عاملان این ضرر مادی و معنوی و شرکت در محاکمه مسؤولان اتفاقات 28 فوریه شدند.
برچسب ها: ترکیه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: