۰
آیت‌الله مکارم شیرازی:

دست‌هایی به دنبال تشدید ابتذال فرهنگی در شهرهای مذهبی کشور است

آیت‌الله مکارم شیرازی، نسبت به نقشه دشمنان برای تشدید ناهنجاری های اجتماعی، بدحجابی و ترویج ابتذال فرهنگی در جامعه و به ویژه شهرهای مذهبی هشدار داد و از مسؤولان خواست مراقب این مساله باشند.
کد خبر: ۳۵۸۱۰
۲۱:۴۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از رسا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه دوشنبه در دیدار استاندار و شماری از مدیران استان خراسان رضوی، با اشاره به موقعیت و جایگاه مشهد مقدس، گفت: مسائل فرهنگی در مشهد مشکل پیدا کرده است، ما همواره تاکید و توصیه می کنیم که باید برای این مساله فکری شود تا مظاهر اسلامی حفظ شود، البته افکاری در بین است که مانع از اقدام مؤثر می شود.

این مرجع تقلید افزود: اخیرا قدری این افکار فروکش کرده و کسانی که علاقه مند هستند در این عرصه کاری بکنند دست شان باز است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به مساله بدحجابی و بی حجابی و دیگر ناهنجاری ها در دو شهر مذهبی قم و مشهد حساس بود، گفت: بعضی تصور می کنند وقتی سخن از این مسائل به میان می آید یعنی بگیر و ببند، نه این گونه نیست، تمام مشکلات راه حل دارد، هیچ مشکلی بن بست ندارد، منتهی با تدبیر، مشورت و برخورد عاقلانه می شود مسائل را حل کرد، بنابر این همه سازمان ها و ارگان ها باید دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه در مسائل فرهنگی و اخلاقی باید تا جایی که توان داریم کار کنیم، افزود: دست هایی در کار است که این مساله را سیاسی و ابتذال فرهنگی در دو شهر قم و مشهد را تشدید کنند تا از این طریق نظام زیر سؤال رود.

آیت‌الله مکارم شیرازی موقعیت دو شهر مشهد و قم را حساس و برجسته توصیف و تاکید کرد: کسانی که از خارج از کشور به این دو شهر می آیند لازم است غیر از زیارت با دست پر برگردند و با توجه به فعالیت‌ها و تبلیغات سویی که علیه ما در خارج از کشور می شود، باید با برخورد خوب و در اختیار گذاشتن بسته های فرهنگی، فرهنگ خود را به آنها نشان دهیم.

وی افزود: با وجود محاصره اقتصادی دشمن، تحریم و وجود گرانی در کشور، وضعیت مردم ما به گونه ای نیست که آنها تصور و خیال می کنند و این مسائل را می شود با بسته‌هایی در اختیار زائران و مسافرانی که از خارج وارد مشهد می شوند قرار داد و وضعیت را برای آنها تبیین کرد.

توصیه به مسؤولان مشهد

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به مسؤولان مشهد بیان داشت: به مراکز و هتل ها سفارش شود که نسبت به اینها فشار نیاورند، متاسفانه گاهی اوقات شنیده می شود که برخورد خوبی با مسافران صورت نمی گیرد؛ مشهد ظرفیت بسیار مناسبی برای معرفی اسلام و انقلاب دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی بیان داشت: از دیگر مسائلی که در مشهد وجود دارد و باید به آن توجه شود، فراهم کردن امکانات لازم برای زوار و مسافران است و شما باید در این راستا نیز به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که مردم خاطره خوبی از سفر به مشهد داشته باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وجود گرانی غیر قابل انکار است، منتهی مسؤولان این گونه شهرها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که به دلیل ورود زوار گرانی مضاعف ایجاد نشود، ابرازداشت: متاسفانه برخی کسبه بی انصافی می کنند و از زوار قیمت های زیادی دریافت می کنند و این مساله به هیچ وجه درست نیست و باید بر این موضوع نظارت شود تا مردم و زوار گرفتار گرانی مضاعف نشوند.

اهانت به مقدسات ناشی از عصبانیت دشمنان از پیشرفت شیعه و مکتب اهل بیت است

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهانت به مقدسات از سوی برخی از افراد نادان، این گونه بدگویی‌ها و اقدامات را ناشی از عصبانیت دشمنان از پیشرفت مکتب اهل بیت و شیعه دانست و گفت: اخیرا یکی از فرماندهان نظامی آمریکا گفته است که اسلام هرکجا که باشد به ضرر ما است و باید برویم مکه و مدینه را با بمب اتم منفجر کنیم، این حرف را یک دیوانه می زند و نشانه عصبانیت آنها است.

وی بیان داشت: آنها از پیشرفت مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و تشیع عصبانی و ناراحت هستند، از این رو دست به اقداماتی می زنند اما باید بدانند با این گونه اقدامات نتیجه معکوس می گیرند و ما نیز در پی این اقدام روایات اخلاقی درس خارج خود در روزهای چهارشنبه در مسجد اعظم قم را به بیان روایات امام هادی(علیه السلام) اختصاص داده ایم.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: