۰

مصرف زياد کرم‌ ضد آفتاب سرطان‌زاست

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد: استفاده زیاد و دائم از کرم‌های ضد آفتاب علاوه بر کاهش تولید ویتامین دی با افزایش خطر سرطان پوست همراه است.
کد خبر: ۳۵۷۵۸
۲۲:۵۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایسنا، محققان پس از نتایج مطالعات جدید که حاکی از تاثیر کرم‌های ضدآفتاب در ابتلا به سرطان پوست است، اظهار کردند: استفاده از کرم ضدآفتاب قبل از خروج از منزل بويژه در روزهای آفتابی خوب است، اما بهتر است از این کرم‌ها به دفعات و حجم زیاد استفاده نشود.

محققان هندی بر اساس يافته‌هاي حاصل از پژوهش انجام شده مي‌گويند: کرم‌های ضد آفتاب به علت داشتن مواد شیمیایی مضر تاثیرات ثانویه‌ای هم دارند که اگر به درستی مصرف نشوند، برای بدن مضر خواهند بود.

«پروین خورانا»، سرپرست این گروه تحقیقاتی با اشاره به نتايج اين تحقيق مي‌گويد: زینک اکسید که یکی از اجزای اصلی کرم‌های ضدآفتاب است، در صورت استفاده زیاد می‌تواند برای بدن مضر باشد. نگرانی اصلی ما این است که اکثر زنان جوان هر بار قبل از در معرض آفتاب قرار گرفتن از این کرم‌ها استفاده می‌کنند.

باتوجه به نتایج این پژوهش که در دانشگاه علم و تکنولوژی میسوری، یکی از دانشگاه‌های مرتبط با پژوهش‌های صنعتی انجام شده است، برخی از اجزاي کرم‌های ضد آفتاب در صورت قرار گرفتن در برابر آفتاب خطر سرطان پوست را افزایش می‌دهند.

بر اساس اين تحقيق، همچنين استفاده دائم از ضدآفتاب‌ها تولید ویتامین دی در بدن را حدود 5.97 تا 9.99 درصد کاهش می‌دهد. بنابراین محققان توصیه می‌کنند از کرم‌های ضدآفتاب استفاده شود، اما به اندازه.
برچسب ها: کرم‌ ضد آفتاب
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: