۰
خبرنگاران بدون مرز:

امارات خباثت خود را ثابت کرد

سازمان خبرنگاران بدون مرز اعلام کرد، مسئولان اماراتی بار دیگر با توهین به افکار عمومی و آزادی ها، خباثت خود را ثابت کردند.
کد خبر: ۳۵۷۰۸
۱۱:۵۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از العالم، سازمان خبرنگاران بدون مرز در بیانیه ای ، بازداشت "احمد عبدالخالق" فعال مدافع حقوق بشر، و هشدار برای تبعید او به خارج از امارات را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است، احمد عبدالخالق در بیست و دوم مه 2012 به اداره ثبت احوال و اقامات در "عجمان" به بهانه حل و فصل وضعیت اداری خود فراخوانده شد .. ولی پس از آن به دلیل نداشتن شناسنامه اماراتی بازداشت و به زندان "الوثبه" منتقل شد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز با درخواست برای آزادی فوری احمد عبدالخالق تأکید کرد: قرار است احمد عبدالخالق به زندان "الصدر" که به دلیل بدرفتاری با بازداشت شدگان معروف شده انتقال یابد، تا پس از آن به جزایر کومور تبعید شود.

خبرنگاران بدون مرز بازداشت این فعال حقوق بشر را تأکیدی دوباره بر ماهیت خبیث مسئولان اماراتی در ساکت کردن صدای مخالفان در این کشور دانست. خباثتی که قبلا نیز از طریق اظهارات عبدالرحیم بن شافی ثابت شده و بیانگر توهین آشکار مسئولان اماراتی به افکار عمومی و آزادی ها است.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد، در بیست و یکم مه گذشته به احمد عبدالخالق و اعضای خانواده اش که شناسنامه اماراتی ندارند گفته شد که می توانند از جزایر کومور گذرنامه دریافت کنند و با دریافت این گذرنامه آنها در این جزایر از حقوق شهروندی اقتصادی بدون حقوق سیاسی برخوردار می شوند. امارات برای حل مشکل اتباعی که در این کشور بدون شناسنامه زندگی می کنند،  در سال 2009 قراردادی را با جزایر کومور امضا کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما برای دریافت این مدرک جدید، افرادی که در امارات تحت عنوان "بدون" شناخته می شوند، باید برگه هویت "بدون" خود را به مسئولان اماراتی تحویل دهند .. مسئولان اماراتی نیز پس از دعوت عبدالخالق به اداره ثبت احوال و اقامت به بهانه اعطای گذرنامه ای از جزایر کومور، او را بازداشت کرده و مقدمات تبعید او را آماده کردند تا صدای این فعال مخالف را از سرزمین خود دور کنند.

برچسب ها: امارات
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: