۰
منابع خبری:

القاعده حمله به پیروان شیعیان الحوثی را در سه استان یمن برعهده گرفت

تهران - خبرگزاری آمریكایی یونایتدپرس اینترنشنال روز شنبه اعلام كرد كه سازمان القاعده شاخه یمن، حمله به پیروان شیعیان الحوثی در سه عملیات انتحاری در سه استان این كشور را برعهده گرفت.
کد خبر: ۳۵۶۵۸
۱۰:۱۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

این گزارش می افزاید، عملیات انتحاری روز گذشته گروه انصار الشریعه وابسته به سازمان القاعده در یمن موجب كشته شدن دهها تن از هوداران عبدالملك الحوثی (رهبر شیعیان الحوثی) در استان های صعده ، الجوف و رداع شد.

به گزارش «شیعه نیوز» ، شاخه القاعده در یمن در بیانیه ای اعلام كرد كه كشته و مجروح شدن دهها تن از حوثی ها در اثر عملیات انتحاری از سوی گردان 'عائشه' وابسته به انصار الشریعه در استان صعده در شمال یمن بوده است.

در این بیانیه آمده است فرد انتحاری در میان تظاهر كنندگان طرفدار الحوثی در استان صعده خود را منفجر كرد كه در نتیجه آن بیش از 20 تن كشته و دهها تن مجروح شدند.

گردان ' عائشه' از گروه انصار الشریعه در استان الجوف در شمال شرق یمن نیز با انجام عملیات انتحاری 20 تن از حوثی ها را به قتل رساند.

یك مقام امنیتی یمن قبلا به خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال گفته بود كه 10 تن از پیروان 'شیعیان' الحوثی در اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده به رانندگی فرد انتحاری در مركز شهر الحزم مركز استان الجوف در شرق یمن كشته شدند.

در همین حال عبدالملك الحوثی رهبر گروه شیعیان الحوثی در بیانه ای اعلام كرد كه یك فرد انتحاری حامل كمربند انفجاری قصد داشت خود را در میان تظاهر كنندگان در خیابان العام منفجر خود كه به لطف خدا موفق به این كار نشد و اقدام انتحاری وی منجر به كشته شدن فرد انتحاری گشت.

در این بیانیه بدون ذكر جزییات آمده است كه انفجاری كه موجب كشته شدن فرد انتحاری گردید هیچ گونه آسیبی به تظاهر كنندگان وارد نكرد.

این گزارش به كشته شدن 23 تن از شیعیان الحوثی در استان الجوف در نوامبر سال 2011 در حمله انتحاری در روز عید غدیر اشاره كرد و گفت كه در آن زمان القاعده این عملیات را به عهده گرفت.

از سوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی الیوم السابع روز شنبه به نقل از وزارت دفاع یمن اعلام كرد كه عملیات گروههای تروریست موسوم به انصار الشریعه وابسته به سازمان القاعده در یمن در منطقه بین جبل الاحبوش و كارخانه هفتم اكتبر در استان ابین 50 كشته برجا گذاشت.

در بیانیه وزارت دفاع یمن آمده است كه در میان كشته و مجروحان چندین فرد خارجی با تابعیت های مختلف وجود دارد .

یك مقام نظامی مسوول در منطقه نظامی جنوب یمن تاكید كرد كه تحقیق در باره عملیات نظامی انجام شده در مناطق جنوبی یمن و شناسایی هویت كشته شدگان به خصوص تروریست های خارجی و فرماندهان القاعده كه در این عملیات كشته شده اند در حال بررسی است.

منبع : ایرنا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: