۰

سنای امریکا کمک مالی به پاکستان را 58 درصد کاهش داده است

امريکا تهديد کرده است در صورت بازگشايي نشدن مسيرهاي انتقال تجهيزات ناتو به افغانستان از سوي پاکستان، کمک‌هاي مالي خود به اين کشور را متوقف مي‌کند.
کد خبر: ۳۵۵۸۴
۱۷:۴۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، يک هيات فرعي در سناي امريکا در پي شکست مذاکرات با اسلام آباد در جريان نشست سران ناتو در شيکاگو اين راي را صادر کرد.

به گفته سناتور پاتريک ليهي، رئيس اين کميته فرعي، سناي امريکا بنا به درخواست دولت باراک اوباما، رئيس جمهوري اين کشور به کاهش ۵۸ درصدي کمک به پاکستان در سال مالي ۲۰۱۳ راي داد.

سناتور ليندزي گراهام، از سناتورهاي جمهوري‌خواه ارشد اين کميته فرعي تصريح کرد سناتورهاي امريکايي با پرداخت کمک يک ميليارد دلاري به پاکستان موافقت کردند. ۸۰۰ ميليون دلار از اين کمک در قالب مساعدت خارجي به پاکستان ارائه مي‌شود. با اين وجود، بودجه مقابله با شورشيان پاکستان به ۵۰ ميليون دلار محدود شده است و پرداخت آن منوط به بازگشايي مسيرهاي انتقال تجهيزات ناتو است.

گراهام در جمع خبرنگاران افزود:"ما به هم‌پيماني که نمي‌خواهد هم‌پيمان ما باشد کمک مالي نمي‌کنيم."

در پي حمله هوايي امريکا که ۶ ماه پيش به کشته شدن ۲۴ سرباز پاکستاني در امتداد مرز اين کشور با افغانستان منجر شد، اسلام آباد مسيرهاي انتقال تجهيزات ناتو به افغانستان را مسدود کرد.

اين حادثه شکاف عميقي در روابط امريکا و پاکستان ايجاد کرد. اسلام آباد خواهان عذرخواهي امريکا و پايان دادن اين کشور به عمليات‌هاي پهپادهايش در خاک پاکستان است. واشنگتن از پذيرش اين درخواست‌ها خودداري کرده است.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: