۰
در ادامه درگیری‏ها در طرابلس؛

سرایت درگیری‏ سلفی‏ها با ارتش لبنان به مناطق دیگر این کشور

به دنبال کشته شدن امام جماعت و خطیب سلفیان در منطقه "عکار" در شمال لبنان، تنش ها و ناآرامی های به مناطق مختلف لبنان سرایت کرده است.
کد خبر: ۳۵۵۰۸
۱۰:۵۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، اوضاع ناآرام لبنان در منطقه طرابلس به دیگر مناطق این کشور سرایت کرده است.

بر اساس این گزارش، به دنبال کشته شدن «شیخ احمد عبدالواحد»،امام جماعت و خطیب سلفیان در منطقه "عکار" در شمال لبنان، تنش ها و ناآرامی هایی در مناطق مختلف لبنان توسط سلفیان و طرفداران شیخ احمدعبد الواحد به وجود آمده است.

سلفیان در اعتراض به کشته شدن شیخ احمد عبدالواحد شماری از جاده های لبنان نظیر"سعد نايل"، "مرج"، "شتوره" و"مصنع" منتهی به راه بین المللی "بقاع" را با آتش زدن لاستیک خودروها مسدود کردند.

منطقه عکار نیز به دلیل اعتراضات و مسدود کردن خیابان های این شهر توسط سلفیان و طرفداران احمد عبدالواحد، نا آرام گزارش شده است.

احمد عبدالواحد روز گذشته در حالی که به همراه چند خودروی حامل اطرفیان وی برای حضور در تظاهراتی در شهر "حلبا" از شهرهای اصلی منطقه "عکار"، در حال حرکت بود در حادثه‌ای در ایست بازرسی ارتش لبنان کشته شد.

این حادثه در حالی اتفاق افتاد که نیروهای ارتش لبنان در روستای "تل عباس غربی" دستور توقف خودروی حامل احمد عبدالواحد و همراهانش را برای انجام بازرسی دادند اما همراهان مسلح وی بدون توجه به دستور ایست، به سمت نیروهای ارتش شلیک کردند که به دنبال آن یک نظامی ارتش زخمی و چند گلوله نیز به یک خودروی نیروهای ارتشی اصابت کرد. پس از آن،نظامیان ارتش لبنان نیز چند گلوله به همراهان مسلح "عبدالواحد" شلیک کردند که به دنبال آن عبدالواحد و یکی از همراهانش کشته شد.

همچنین اخبار رسیده از لبنان حاکی است که ناآرامی‎ها درشمال لبنان به بیروت نیز سرایت کرده است به طوری که برخی از مناطق این شهر شاهد تجمع اعتراض آمیز و برپا کردن آتش بود و همچنین بزرگراه ساحلی در "ناعمه" جنوب بیروت از سوی گروههای همسو با سلفیان از جریان "المستقبل" لبنان مسدود شد.

در هیمن حال منابع خبری لبنانی اعلام کردند که«علی محمد شراب» 30 ساله و «"محمد يوسف بوطه» 31 ساله دو شهروند لبنانی در منطقه "الطریق الجدیده" جنوب بیروت کشته شدند.

گفتنی است ناآرامی ها در لبنان هفته گذشته از منطقه طرابلس شمال لبنان، منطقه ای که با استان حمص سوریه - محل استقرار گروههای تروریستی مسلح درسوریه- هم مرز است آغاز شد.

این ناآرامی ها به بهانه بازداشت شادی مولوی امام جماعت سلفیان در شهر طرابلس لبنان به اتهام ارتباط با عناصرالقاعده در لبنان و سوریه صورت گرفت.

به نظر می ‏رسد خطر بروز اختلافات داخلی و تبدیل آن به درگیری های مسلحانه که مرحله اول آن در طرابلس به وقوع پیوست در کمین لبنان است و امنیت و ثبات و وحدت ملی لبنان را نشانه گرفته است.

منبع: ابنا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: