۰

هزينه عبور هر تانكر ناتو از مرز پاكستان

روزنامه واشنگتن پست نوشت پاکستان برای گشودن مرزهای خود به روی محموله های ناتو پنج هزار دلار در ازای هر کانتینر یا تانکر تحت عنوان هزینه تردد درخواست کرده است.
کد خبر: ۳۵۳۹۳
۱۰:۵۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر این روزنامه آمریکایی در شماره ديروز خود در اینترنت نوشت: مذاکره کننده پاکستانی در ازای هر کانتینر یا تانکر ناتو که از خاک پاکستان به افغانستان رهسپار شود، در حدود پنج هزار دلار هزینه تردد درخواست کرده است. درخواست چنین مبلغی از سوی مقامات پاکستان یکی از مهم‌ترین موانع دستیابی به توافق برای صدور مجوز ادامه ترانزیت محموله‌های ناتو از این کشور به سوی افغانستان محسوب می شود.

از شش ماه گذشته که در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بیست و چهار سرباز مرزی پاکستان کشته شدند، اسلام آباد مرز خود با افغانستان را مسدود کرد و به محموله های پشتیبانی ناتو اجازه نداد از خاک این کشور به افغانستان منتقل شوند.

مقامات آمریکا و پاکستان در روز سه شنبه اعلام کردند توانسته‌اند برای از سر گیری ترانزیت محموله‌های ناتو از خاک اسلام آباد به توافق‌های کلی دست پیدا کنند. این مقامات اذعان کردند همچنان مذاکرات بر سر جزئیات این توافق نامه ادامه دارد
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: