۰

اردوغان در پاکستان چه می کند؟

تحلیلگر برجسته پاکستانی با اشاره به نقش فعال ترکیه در ناتو معتقد است که نخست وزیر این کشور در سفر به اسلام‌آباد در قضیه بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو میانجیگری خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۳۸۷
۰۰:۰۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، دکتر "حسن عسکری" در گفت‌وگو با  فارس در لاهور با اشاره به قضیه بازگشائی مسیر تدارکاتی ناتو گفت: ترکیه یک عضو فعال سازمان ناتو می‌باشد، لذا می‌تواند میان پاکستان و نیروهای ناتو که در افغانستان علیه طالبان می‌جنگند میانجیگری کند.

وی افزود: پاکستان، ایران و ترکیه با احیای مجدد سازمان "اکو" می‌توانند روابط مشترک خود را بهبود بخشند.

دکتر عسکری گفت: بازدید رسمی نخست وزیر ترکیه از پاکستان یکی از دیدارهای مهم برای گفت‌وگو در بخش‌های مختلف ازجمله انرژی، نساجی و مدیریت شهری است.

تحلیلگر پاکستانی افزود: بازدید سه روزه طیب اردوغان از پاکستان (20 می الی 22 می) موجب افزایش سرمایه‌گذاری ترکیه در بخش‌های مختلف اقتصادی پاکستان از جمله انرژی، صنعت نساجی و مدیریت شهری و شهرسازی می‌شود.

عسکری تصریح کرد: پاکستان و ترکیه روابط صمیمی و دوستانه‌ای دارند و در ادوار گذشته همیشه در مشکلات و سختی‌ها با یکدیگر همکاری کرده‌اند و ترکیه همیشه از پاکستان حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی در ادامه افزود: رجب طیب اردوغان در اجلاس پارلمان شرکت و سخنرانی می‌کند، به همین علت رئیس جمهور پاکستان خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده پارلمان در روز 21 می شده است.

به گزارش پایگاه خبری "نیشن" پاکستان، قرار است مقامات 2 کشور پس از امضای پنج توافقنامه همکاری 2 جانبه، در کنفرانس خبری مشترک در کاخ نخست ‌وزیری پاکستان شرکت کرده و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

نشست قبلی "شورای همکاری اسلامی" در دسامبر سال 2010 در ترکیه برگزار شد و گیلانی به عنوان نماینده پاکستان در آن حضور داشت.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: