۰

اظهار نظر تازه اردوغان درباره بشار اسد

نخست وزیر ترکیه در ادامه سیاستهای مداخله جویانه در امور سوریه مدعی سقوط بشار اسد در آینده نزدیک شد.
کد خبر: ۳۵۳۵۴
۱۹:۰۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر از استانبول، "رجب طیب اردوغان" پس از دیدار با نخست وزیر بلغارستان و "حمد بن جاسم" نخست وزیر قطر در یک کنفرانس خبری در استانبول ادعا کرد که دولت بشار اسد در آینده کوتاه سقوط می کند و خواسته مردم عملی می شود.

اردوغان بامداد امروز شنبه ادعا کرد: بیش از ده هزار نفر در جریان درگیریها در سوریه کشته شدند و شمار مجروحین هنوز مشخص نیست.

نخست وزیر ترکیه در ادامه مواضع یک بام و دو هوای خود در قبال سوریه گفت: ٥ 2 هزار نفر نیز به ترکیه پناهنده شده و حدود صد هزار نفر از ترس توپ و تانک دولت اسد به اردن رفته اند.

اردوغان در حالی این سخنان را ایراد می کند که ترکیه تا کنون از شورشیان سوریه در قبال حکومت بشار اسد حمایت کرده و گزارش های متعددی از سوی رسانه های بین المللی درباره کمک های آنکارا به شورشیان سوری منتشر شده است.

در همین رابطه و در انتقاد از سیاست های اردوغان در قبال سوریه، "کمال قلیچداراوغلو" رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه گفت: آمریکا دستور می دهد و دولت رجب طیب اردوغان نیز این اوامر را درباره سوریه اجرا می کند. تا کی ترکیه باید مجری طرحهای بین المللی و کشورهای غربی در خاورمیانه باشد؟ ترکیه هم اکنون در آستانه جنگ با همه همسایگانش قرار گرفته است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: