۰
اسقف مسیحی مصر؛

زنان مسیحی مانند مسلمانان لباس بپوشند

اسقف انبا بیشوی دبیر شورای کلیسای مصر از زنان مسیحی خواست پوشش سنگین و آراستۀ زنان مسلمان را بر تن کنند.
کد خبر: ۳۵۲۸۷
۱۹:۵۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، وی در مراسم بزرگداشت پاپ شنودة در کلیسای انبا ابراز داشت: می­دانم مطلبی که می­خواهم درباره آن سخن بگویم مورد قبول مسیحیان واقع نمی­شود، اما ضرورت دارد که زنان ما هم مانند زنان مسلمان لباس سنگین و آراسته برتن کنند.

* پوشیدگی و آراستگی را از زنان مسلمان یاد بگیرید

بیشوی افزود: مریم مقدس و تمام راهبه ها لباس سنگین و آراسته بر تن داشته اند و من دلیلی منطقی برای عدم آراستگی دختران مسیحی به این نوع پوشش نمی­بینم و بارها از دختران مسیحی خواسته ام که پوشیدگی و آراستگی را از دختران مسلمان بیاموزند.

وی گفت: کلیسای ارتدوکس روابط خود با کشورهای حاشیه نیل و اتیوپی را از سر خواهد گرفت به خصوص ارتباط کلیسای مصر و اتیوپی تقویت خواهد شد.

وی تاکید کرد: دکتر احمد الطیب شیخ الازهر گفته که نجاشی پادشاه حبشه، مسلمانان فراری از ظلم و ستم شبه جزیره عربستان را به اتیوپی پناه داده و چنان برخورد محبت آمیزی با آنها داشته که هنگام مرگ نجاشی، پیامبر(ص) بر او نماز غائب خوانده است.

بر اساس اعلام رسانه های مصری، سخنان دبیر مجمع کلیسای مقدس جنجال گسترده ای را ایجاد کرده است. نجیب جبرائیل فعال قبطی این سخنان را تحریک آمیز دانسته و گفته: بیشوی با توصیه به پوشیدن لباس و حجاب زنان مسلمان به طور تلویحی غلبه یک گروه بر گروه دیگر را پذیرفته و این یک نظر بی ارزش و غیر مقبول در مورد کیفیت پوشش دختران مسیحی می­باشد، البته با احترام و تقدیر کامل نسبت به پوشش زنان مسلمان.

وی گفت: سخنان بیشوی باعث با ارزش شدن پوشش زن مسلمان در دید زن مسیحی می­شود و با ایجاد شک و ترس در دل زنان مسیحی موجب می­شود آنها به خواسته گروه های تندرو مسلمان مبنی بر ضرورت پوشش اسلامی تن بدهند.

منبع : خبرگزاری حوزه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: