۰

یک تبعه آلمانی از آژانس اطلاعات مرکزی امریکا شکایت کرد

يک شهروند آلماني که می‎گوید از سوي آژانس اطلاعات مرکزي امريکا (سيا) در مقدونيه ربوده و به زنداني در افغانستان منتقل شده، به دادگاه حقوق بشر اروپا شکايت کرده است.
کد خبر: ۳۵۲۵۲
۱۱:۰۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، خالد المصري که اصالتا لبناني است مي‌گويد سال ۲۰۰۳ پس از اين‌که در مقدونيه ربوده شد به يک زندان مخفي در افغانستان که از سوي سيا اداره مي‌شد انتقال يافت و بيش از ۴ ماه مورد شکنجه و بازجويي قرار گرفت.

مصري روز چهارشنبه (۲۷ ارديبهشت، ۱۶ مي) شکايت خود را به دادگاه حقوق بشر اروپا ارائه کرد.

جيمز گلدستون، مدير اجرايي گروه حقوق بشري موسوم به "ابتکار عمل عدالت صادقانه" در اين زمينه گفت:"آقاي المصري ۸ سال گذشته را براي يافتن جبران حقوقي جرايمي که بر ضد وي صورت گرفته گذارنده است."

اين گروه حقوقي بر ضد سياست "دستگيري و انتقال فراقضايي " از سوي امريکا مبارزه مي‌کند.

اين اقدام امکان دستگيري و انتقال قضايي فرد از يک کشور به کشور ديگر را در اختيار امريکا مي‌گذارد.

وي افزود:"شواهد زيادي وجود دارد از جمله اطلاعاتي درباره پروازهاي سيا به مقصد اسکوپيه (پايتخت مقدونيه) و خارج از اين شهر وجود دارد."

مصري نهايتا پس از آن‌که سيا به اين نتيجه رسيد که وي را به اشتباه به جاي يک مظنون ديگر دستگير کرده است آزاد شد.

وي همچنين دولت مقدونيه را نيز به دليل ايفاي نقش در ربوده شدن خود تحت تعقيب قضايي قرار داد. مقامات اسکوپيه اين اتهام را رد کرده‌اند.

دادگاه يادشده قرار است به بررسي اين مسائل بپرداز: آيا ماموران مقدونيه‌اي مصري را ربوده بودند يا نه و در صورت مثبت بودن پاسخ اين سوال آيا آن‌ها از سرنوشتي که پس از تحويل دادن اين شهروند آلماني به مقامات امريکايي در انتظارش بود آگاهي داشتند يا نه.

منبع : پرس تی وی به نقل از آسوشيتدپرس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: