۷۳

تمسخر مقدسات از کجا آغاز شد ؟ و نقش رسانه ها در این خصوص + تصاویر

متاسفانه عملکرد ما و برخی از مسئولین در سیمای جمهوری اسلامی چنان بود که در عید امسال شاهد پخش سریالی بودیم که شخصیت ژولیده ولی معتقد ، پسری بنام نقی داشت و متاسفانه نام این پسر با حالتی تمسخر آمیز و طنز گونه بیان میکرد و جالب این بود که این نقش در این سریال فردی بود که قصد تشرف به حرم آقا امام رضا علیه السلام را داشت.
کد خبر: ۳۵۲۴۲
۲۰:۱۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، متن زیر مقاله ایست کوتاه در مورد شکل گیری به سخره گرفتن اهل بیت و معارف شیعه . لازم به ذکر است تحقیق و بررسی علل و ریشه بروز این ناهنجاری مستلزم کاری کارشناسانه است ، زیرا هر پدیده در سطح جامعه معلول علتهای بسیاریست به هر حال نباید سکوت کرد و هر کسی که دغدغه دین و معارف الهی را دارد باید دست به قلم ببرد.

با نگاهی به تاریخچه آن چیزی که ما به آن هتاکی و به سخره گرفتن مقدسات میگوئیم میبینیم که در گذشته های دور  از طنز بعنوان گفتن حکمت و نصیحتی استفاده میشد ضرب المثلها و اشعار و داستانهایی که در قالب طنز در بیان مشکلات جامعه و خانواده و اخلاق و سیاست موید همین مساله است. البته در این نوع ادبیات اثری از توهین و تمسخر و هزل گویی دیده نمیشد..
متاسفانه در دو دهه ی گذشته در زمینه کاریکاتور نیز آهسته آهسته چهره های روحانی هم مورد اهانت قرار گرفتند اما به شکلی که در ظاهر اثری از لباس روحانیت در کاریکاتورها دیده نمیشد ولی چون مردم مسئولین را میشناختند در میافتند که فلان کاریکاتور در واقع مربوط به برخی از مسئولین کشور است که روحانی بودند . در این مدت جوکها و مطالب طنز کم کم به طرف هزل گویی برده شد و البته جوکهای نژادی هم د راین اثنادارای بازار پر رونقی بود اهانت به نژادهای مختلف در داخل ایران امری عادی جلوه کرد و حساسیت کسی را بر نیانگیخت.در این آشفته بازار صدا و سیما هم سهم خود را در افزایش این راه شوم بخوبی ایفا کرد، استفاده از کاراکترهای کودن ملبس به لباسهای محلی و یا با گویشهای محلی در فیلمها و برنامه طنز و سریالها بخوبی نمایانگر ایجاد نژادپرستی در گفتمان محاوره ای مردم بود. تنها کسانی که انسانهای متین و باهوش بودند فقط با نام فارس نام برده میشدند الباقی نژادها از عرب گرفته تا ترک و لر همگی در این جوکها به شکل انسانهایی با ضریب پائینی هوشی به تصویر کشیده میشدند.

 


یادآوری کنم موارد و مسائل دیگری هم در این عرصه تاثیراتی داشتند که بخاطر عدم اطاله مطلب از بررسی آنها خودداری میکنم در این بین متاسفانه  نامهای متبرک اهل بیت علیه السلام هم بی نصیب نماندند.



علی و تقی در آینه عبرت دو چهره نسبتا منفی



اصغر کوپک

از همه عزیزان بخاطر درج برخی نمونه به شدت عذر میخواهم و از محضر آقا امام زمان نیز پوزش میخواهم ولی گاهی تنویر افکار دردآور میشود ولی چه کنم نگفتن هم را بر نمی تابم و مجبور هستم علی رغم میل باطنی برخی نمونه ها را نام ببرم.

استفاده از نام مبارک "حسن” که نام امام معصوم و مظلوم دوم شیعیان است در ادبیات کودکان به نام "حسنک” که در بسیاری از داستانهای کودکان بصورت خیلی عادی چاپ میشد و اکنون هم به همان شکل نشر و توزیع میشود و در تیزر تبلیغاتی نیز  "خطرناکه حسن” هم به کرات استفاده شد.نام مبارک "جواد” که نام امام نهم شیعیان است که متاسفانه برای افراد نادان استفاده میشد. نام "عبدالله” که برای افراد نادان استفاده میشد.

نمونه های دیگر را بخاطر حفظ حرمت این اسما ذکر نمیکنم ولی آنچه که مسلم است این اسما با این نوع برداشت در بین مردم امری عادی به حساب می آمد. در ادامه تهاجم فرهنگی در بخشهای مختلف با ورود موبایل و ماهواره درون خانه ها و در بین مردم متاسفانه رسالت نشر و انتشار این جوکها و طنزها به ما واگذار شد و چه رسالت شومی پیامکهای حاوی جوکهای سیاسی ، مذهبی ، اجتماعی ، نژادی بیداد میکرد و همچنین نیز ادامه دارند با یک سرچ معمولی هزاران سایت که اتفاقا مسلمان هستند قابل دسترسی هستند که با توجه به حجم بالای این هزل گویی انها را طبقه بندی کرده اند. دشمن با در اختیار داشتن فضای آزاد اینترنت همچنان در از بین بردن حرمت مومنین و اهل بیت و مقدسات و عقاید مسلمین و شیعیان فعال بوده و به همن دلیل جوکهای وارداتی نیز مزید بر علت شد و انتشار آن نیز بر عهده خود ما قرار گرفت.

در دهه اخیر صدا و سیما و نشریات هم دانسته و یا ندانسته اثرات مخربی را بر جای گذاشتند.در برنامه های کودکان عروسکی ساخته شد که شخصیتی به هم ریخته از لحاظ ظاهری و مضحک در رفتار و گفتار بود و نام این عروسک نام یکی از امامان معصوم بود. (تقی) به هر حال خود مردم در همراهی با صدا و سیما و نشریات فکاهی در پیشبرد اهداف شیطانی دشمن نقشی پر رنگ ایفا کردند.

مطلب زیاد است و درددل بسیار حدود یکسال پیش در یکی از سایتهای اجتماعی صفحه ای ایجاد شد در رابطه با توهین به امام دهم شیعیان آقا امام هادی علیه السلام خب چون در اینترنت ازاین توهین ها زیاد دیده میشود کسی توجهی نکرد ولی با توجه به غفلت ما به سه صفحه در این سایت اجتماعی ازدیاد یافت در بالای صفحه این سایت شوم و شیطانی این جمله درج شده که هم اکنون هم قابل رویت است

 "هدف ما زدودن خرافات از جامعه با زبان طنز است ، هرگونه شباهت قهرمانان داستانهای ما با مقدسات شما کاملا عمدی است”

 متاسفانه عملکرد ما و برخی از مسئولین در سیمای جمهوری اسلامی چنان بود که در عید امسال شاهد پخش سریالی بودیم که شخصیت ژولیده ولی معتقد ، پسری بنام نقی داشت و متاسفانه نام این پسر با حالتی تمسخر آمیز و طنز گونه بیان میکرد و جالب این بود که این نقش در این سریال فردی بود که قصد تشرف به حرم آقا امام رضا علیه السلام را داشت.
 

 
دو ماهی گذشت و ما شاهد انتشار آهنگ شیطانی شاهین نجفی بودیم ، با توجه به اینکه ما میدانیم که دشمن هیچوقت از ادامه مبارزه با مقدسات شیعه صرف نظر نمیکند و خاموشی و غفلت ما برای داشتن لحظاتی شاد چنین ناجوانمردانه این حریمها و مقدسات  و اهانتها را نادیده گرفتیم  و خود کمک بسیار زیادی و زمینه ای برای انتشار این آهنگ ننگین البته بصورت ناخودآگاه کردیم. به هر حال چه آگاه چه ناخودآگاه چنین شد که دیدیم.

متاسفانه رواج انواع جوکها که ذات باریتعالی و فرشتگان ملکوتی از آن هم در امان نماندند جوکهایی که حتی خلقت را نشانه رفتند روحانیت مقدسات و همه عقاید را بازیچه هوی و هوس و تمسخر خود کردند آری درد بسیار است و با خودکرده چه باید کرد؟

چرا باید طوری رفتار کنیم که دشمن اینگونه بی محابا اقدام برای ساخت چنین محصولات شیطانی کنند؟ چه کسی مسئول است؟ دشمن؟! خب کار صهیونیست در طول تاریخ تمسخر و منحرف کردن مقدسات ادیان الهی بوده به نظر شما چه کسی غیر از خود ما مسئول است؟ما که در ایران و زیر لوای اسلام زندگی میکنیم منه مسئول ، منه بازاری ، منه دانشجو ، با هر رشته و شغل متاسفانه ناآگاهانه در دام دشمن آگاه در زمینه انحراف و تخریب مقدسات افتادیم.برادرم خواهرم همه ما مسئولیم ، با ارسال هر پیامک حاوی اینگونه جوکها قدمی شوم در ادامه توهین به مقدسات برداشته ایم با خوشنودی و خنده بجای اخم و مقابله هر لحظه ضربات ناجوانمردانه ای به عقاید پاک خود می اوریم کودکان ما چه خواهند شد ؟ ایندگان ما چه خواهند شد؟ ما که دروان انقلاب و روحانیت و رشادتها و شهادتها را درک کردیم این شدیم وای بحال کودکان ما.

 در مجموع و برای پایان سخن بگویم شاید ما نتوانیم آنطور که شایسته است این پدیده غربی و شوم را از بین ببریم اما هر کدام از ما باید در مسئولیت خود مصر باشد و بخاطر زیاد بودن این هتاکی ها نباید منفعل شویم.

امام علی النقی علیه السلام: الْهَزْلُ فُکاهَة السُّفَهاءِ وَصَناعَة الْجُهّالِ .. مسخرگی، تفریح سفیهان و هنر جاهلان است.

نباید خودمان به خودمان بخندیم و نباید خیلی در این باره هم حساسیت به خرج بدهیم. یعنی نباید خیلی بزرگش کنیم. بلکه باید آگاه‌سازی داشته باشیم و به همگان بگوییم که ما همگی انسان‌هایی برابر و برادر هم هستیم و نزد خداوند مهربان، همگی برابر هستیم و فقط ایمان قوی‌تر نشانه‌ی برتری بر دیگری خواهد بود. ما کشوری هستیم که هم باید اتحاد ملی خود را حفظ کنیم و هم باید تکثر قومیتی و فرهنگی و عقیدتی را به رسمیت بشناسیم و نسبت به هم، کینه‌توزی نداشته باشیم و دچار تفرق و جدایی نشویم که اگر این‌گونه شود بسیار خطرناک خواهد بود.

در این مرحله کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که خودمان شریک جرم نشویم و در این باره مشارکت نکنیم و خود را کنار بکشیم و اگر پیامکی زشت دریافت می‌کنیم آن را پاک کنیم تا هویت تمدنی و اخلاقی خود را نادانسته و از روی نادانی پاک نکنیمو لازم می رسد مسئولان رسانه ملی با تدابیر خود هر چه سریعتر شیوع این روش نامشروع و خط به تمسخر گرفتن ارزش های مذهبی و مذهبیون را پایان دهند تا در سال های آینده شاهد وضع اسفناک امروز نباشیم.

برادرم خواهرم ما مسئولیم...
 
تهیه و تنظیم : سید مهدی زمانیان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۳
نظرات بینندگان
کیان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
هممون خراب کردیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
کسانی که خودشون رو خراب کردن مواظب اطرافیان باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
یه سری احسسسسسساس پیشرفتگی میکنن وقتی مقدساتو به سخره میگیرن. متاسفانه اکثرا از قشر تحصیلکرده(!) و خصوصا با عرض معذرت پایتخت نشین. متاسفانه اینا بیشترین تاثیر رو در جامعه دارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
دیگه خیلی منفی بافی نکنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
چی شد چرا نظرات رو تحریم میکنین می ترسین دست شما از خلی وقته رو شده از اون وقتی که از شاهین نجفی حمایت کردین
سید منتظر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
سلام ناشناس عزیز
باید دید منفی بافی چه معنایی میده..زمانی که مساله ای مورد بحث قرار میگیره و جنبه مثبتی داره و البته برخی ناهنجاریها هم دیده میشه اینجاست که باید محتاط تر سخن گفت ولی تمسخر و جوکهایی که تا به حال شنیده شده کجاش مثبته که بگیم نقش مثبتی هم داشته که منفی بافی نکنیم. یکپارچه منفیه
داود
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
بابا این جا خنده بازاره این سایت نمونه ی واقعی دموکراسییییی میباشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد حسین
United States
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
از صد و سیمای جمهوری مثلااسلامی چه انتظاری میشه داشت؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
این هنرمندان لاقید هستند که بار اومدند ورشد کردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
اگر اسم روح الله بود به جای اسامی ائمه علیهم السلام اونوقت باید میدیدید چگونه دیگ غیرت حکومتیها ذبه جوش میامد!
دیانتشان عین سیاستشان!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
با اون روح الله موافقم.
خدا را شکر جوانهای مذهبی پیدا میشن که هنوز کور نشدن.
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
مثل اینکه اولش حساب شده بود ، هجمه فرهنگی به ارزشها از مارمولک معرفی کردن روحانی تا مسخره کردن دفاع مقدس و....منتظرازین بدترهم باشید
sina
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
از کجا شروع شد؟
از همونجایی که گفتند عاشورا نتیجه تندروی‌های پیامبر در بدر و احد بود...
.
.
.
واقعا این سایت شیعه نیوزه؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
کی گفت؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
مطلبی که در مورد عاشورا گفته اید، چندان هم بی ربط بنظر نمیرسد. کمی بدور از تعصب فکر کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
ناشناس شما کمی به دور از تعصب فکر کن جنگ احد و بدر چیزی جز دفاع از جان یک عده خدا پرست در مقابل یک عده بت پرست نبود. پس حقوق بشرتان کجاست
گذشته از اینکه جزای هیچ گناهی کشتن شش ماهه و ... نیست واقعا درد آوره
طاهره
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
لطفابه سایت شیعه نیوز توهین نکینید چون یکی از بهترین سایتهاست انشاالله همیشه موفق باشند
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
منهم با طاهره موافقم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
در پاسخ ناشناس، اولآ چراباید یک عده زن و بچه و طفل شش ماهه را به جبهه برد!؟ ثانیآ وقتی خداوند گفته لا اکراه فی الدین، خب بت پرست هم داره خدای خودش را میپرسته، چرا باید او را کشت؟ کشته شدن او هم برای نزدیکان و عزیزانش درد آور است و فرقی ندارد.
گنچی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
لعنت خدا بر دل سیاه شیطان و شاهین نجقی ..
ولی هر کس که اسمش اسم یکی از امامان ما باشه
دلیل به تمسخر گرفتن نیست ..
یا علی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
باید دید که ـآن شخصیت چگونه شخصیتی است و در چه وسعتی دیده میشود.
ناشناس
Switzerland
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
کسی نگفته اگه کسی همنام امامان ما بود دلیل بر مسخرگیه !
حرف اینه که چرا هرچی معتاد و عملی و بی عرضه و آب دماغ آویزونه تو تلویزیون اسمش یا نقیه یا تقی یا غضنفر !!!
شما میفهمی تاثیر ناخود آگاه یعنی چی ؟
دریادل
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
مرگ بر شاهین نجفی
مرگ بر رپ
مرگ بر من که زنده هستم و به امامم توهین میشود
پسر قمي
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
ايشاالله شهيد شي.
پسر قمي
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
اقا چرا به رپ توهين ميكني؟؟؟خيلي معذرت ميخوام ولي چشم و گوشت رو بستي و يه چيزي گفتي؟؟برو دوتا اهنگ رپ درست حسابي گوش كن ببينم اشكت درمياد يا نه؟ نمونش كليپ "از چي بگم" يا "به خاطر من" از ياس. اگه موسيقي رپ از درد مردم نگه كدوم سبك موسيقي ميخواد از مشكلات اجتماعي بگه؟ اگه شما رپ رو نميفهمي دليل نميشه كه تو يه رسانه جمعي بهش توهين كني.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
رتیم رپ مناسب مجلس لهو و لعبه
گوش نکنی به نعفته
ناشناس
United Kingdom
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
واي بر ما ، به امام ما توهين كردند ، به جاي اينكهخ از امامش دفاع كنه داره از رپ دفاع ميكنه!!! اخه عقل هم خوب چيزيه ، از ميوه هاي موسيقي همين جسارتيه كه ميبيني !‌
به جاي اينكه بخواي درد موردم رو تو موسيقي و سبك هاش پيدا كني فكرت رو درگير كن چه كار كني در دل امام زمان كم بشه !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
خدا باعث و بانی ترویج موسیقی در جامعه شیعه را لعنت کند.
پسر قمي
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
آقاي ناشناس كه با فيلتر شكن هم مياي تو اينترنت و به اصطلاح از امامت دفاع ميكني حرفهات بوي تحجر ميده.مگه همين اقايون مداح سالهانيست كه دارن با اهنگ هاي خواننده هاي پاپ و شادمهر و غيره مداحي ميخونن و اشك شماهارو در ميارن؟؟ اگه موسيقي بده پس چي خوبه؟؟؟
من
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
خطاب به پسر قمی

ما که خیلی وقته اشکمون با آهنگ های رپ در نیومده و دنبال آهنگ هم نیستیم

فکر کنم شما در مصرف قرص روشن فکری زیاده روی کردی و فکر می کنی غلط رو با غلط میشه توجیح کرد.

ضمنا ما به گریه برای امام حسین افتخار می کنیم و خودمون رو از گروهی جدا نمی کنیم تا خودمونو بالا ببریم

شما هم اگه دلت میخواد گوش بدی ، گوش بده . دیگه چرا میخوای فتوا بدی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
دریا دل، بتو مثبت دادم فقط بدلیل اینکه با آخرین جمله نوشته ات بسیار موافقم !!؟
پسر قمي
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
جواب به "من":من كجا گفتم براي امام حسين گريه نكني و بريد رپ گوش كنيد؟؟ضمنا شما تا ديروز نميدونستيد امام نقي ع امام چندمتون هست!از بچگي يادم مياد تو هر مجلس عزا كه رفتيم از امام حسين ع خوندن..هميشه نذري ها براي امام حسين بوده..يه بار شده به خاطر امام جواد ع كسي نذري بده همين الانشم همينه هيچ مداحي نميره چهاربيت راجب امام نقي يا امام جواد بخونه چون نميتونه قشنگ بخونه در نتيجه مردم طالبش نميشن يا اگه معروف باشه سي دي هاش فروش نميره.وقتي خودتون براي اماماتون ارزش قائل نميشيد و بينشون فرق ميذاريد و اجازه ميديد كه بهشون توهين بشه چرا مياد به رپ فحش ميديد؟حالا اگه سنتي ميخوند بايد ميگفتيد مرگ بر موسيقي سنتي؟؟ اصلا من يه سوال از همه دارم:چرا بايد بين امامان تا اين حد تبعيض قائل شد؟چرا تو اين يكسالي كه سايت توهين به امام نقي ايجاد شده و داره فايلهاي پي دي اف هم منتشر ميكنه كسي از شيعه ها صداش درنيومد؟؟
نوکر اهل بیت
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
سلام
دقیقا همینطوره اروم اروم اذهان عمومی با امثال فوق امادگی اینو پیدا میکنه که نسبت به اینجور مسائل بی تفاوت باشه.
اما بازم این سگ انگلیس با اینکه قبل از این توهینش محدود طرفدارهایی داشت از این به بعد دیگه همونم نداره با اینکه اونا اهل نماز و ...نبودند.
محمدعلی
United States
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
سلام
خدا همشون رو لعنت کنه اما از سایتی مثل شیعه نیوز انتظار میره کمی بیشتر در جریان مسائل باشه!

این توهینها و این موج اهانت به امام هادی علیه السلام از 3 سال قبل در گودر شروع شد و ربطی به این سریال نداره!!

انشاءالله که به زودی شامل رسوایی تمام هتاکان باشیم.

اللهم عجل لولیک الفرج
سید منتظر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
با سلام و احترام
قائدتا این دشمنی ها و اهانتها مبسوط و دارای ریشه ها و شاخه های زیادی داره و مقاله فوق کامل نیست و از دوستان عزیزم ممنونم که در این ریشه یابی به کمک دوستان دیگر بیان و روشنگری برای هر شیعه نیازه
Ali
Canada
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
مرگ بر شاهین نجفی

اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
نه فوتبال ما نه بعضی هنرمندان ما اصلا توانایی الگو شدن را ندارند
احسان ازمشهدالرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
کاملا بحث جالب و درستی است . وقتی ما حرمت نامها را نگاه نمی داریم و در رسانه و داستانها اسامی افراد تبل و یا بد بخت را از اسامی اهل بیت استفاده می کنیم خب عاقبت کار مشخص است
از قدیم هم که نفوذ یهود عنود در محاورات ما مشخص است به طور مثال عبارت موهن کوچه ع ل ی چپ چیزی جر آن است که بخواهد این را بفهماند راه مولای ما (زبان من لال) چپ است و بیراهه؟؟؟
دوستان کمی دقت کنیم و فکر نکنیم اینها موارد کوچکی است بلکه اینها ظرافتهایی است که دشمنان ما به آن پی برده و ما از آن غافلیم
یا وقتی که به قول خودمان فردی بی کلاس را می بینیم اورا با نام یکی از ائمه مورد خطاب قرار می دهیم ! چرا این چنین است؟
ازآن جالب تر آنکه مثلا برای تکریم اهل بیت نام خیابانها و یا میادین را به نام آنها می گذاریم و این درحالی است که دیگر در موقع صدا زدن آن خیابان از تکریم آن خودداری می وریم و خلاصه وار آن را صدا می کنیم
از این موراد بسیار زیاد است که اگر بخواهیم بگوییم بسیار می شود .
خدا به همه ما توفیق خدمت گذاری و نشر مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را عنایت فرماید
یاعلی
اللهم عجل فرجه
milad
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
شعر ی برای امام هادی ( نقی ) علیه السلام
از شاعر اهل بیت علیهم السلام
استاد مسعود نوروزی راهی :
**********
هرگز نبوده ایم بجز خاک پای تو
دل مبتلا نبوده مگر مبتلای تو
ای راز عشق سینه اسرار باز کن
اشکیم ما و همسفر گریه های تو
دل های ما که راه به هم دارد این همه
با هم شکسته ایم دل و جان فدای تو
ملک کبیر عشق که ویران نمی شود
بالاتر از مناره و گنبد ، همای تو
رحمی به این دلم کن و بالی بده که ما
عاشق نمی شویم مگر در هوای تو
شاهین پرش شکست و به اوجت نمی رسد
آری حکایتیست به ارض و سمای تو
وقتی که دین عشق سزاوار عاشقیست
مرتد شود کسی که کند ناسزای تو
گویا که این تقاص نقی بودن شماست
ناپاک آن دلی که نگوید ثنای تو
از سامری امید به غیر از خُوار نیست
موسی ظهور می کند از سامرای تو
شاه جهان اگر که شوم هم دوباره باز
آیم به سامرای تو باشم گدای تو
دنیا دو راهی است و شما هادی منید
دنیا دو روز با دو قدم رد پای تو
من راهی ام سفر به سفرنامه اش خوش است
یک دفتر پر از غزلم من برای تو

***
منبع:
...............
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
سلام
اصلا باید یه دوره بزاریم و توهین هایی که دانسته یا نداسته از سوی صدا و سیما یا رسانه ها خودمان به اهل بیت (ع) شده بررسی کنیم.
تمام علایم خطر مربوط به داخل كشور است.
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
سلام

امروز تلویزیون جمهوری اسلامی داره همه مبانی تئوریک الهادی و مدرن که در دانشگاه های هنر تدریس میشه رو به خورد ذهن و قلب مردم میده

و حتی بسیاری علمات (نمادهای) غربی ها رو دست گرفتن و براش سینه می زنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
چرا مراجع موضع گیری نمی کنند؟ در حالی که در کمتر از اینها خیلی زود پیاده روی می کردند. یاد امام راحل بخیر . الحق که روح خدا بود و شجاع.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
احتمالا .... داداش یک کم خبر بخون
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
بسم الله الرحمن الرحیم
انا کنا فی ضلال مبین
قطعا همه ی ما در گمراهی آشکار بودیم. شیطان چه بد در ما نفوذ کرده بود و خود نمی دانستیم.
امام حسن من شخصا می گم که غلط کردم. استغفروالله ربی به اتوب الیه.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
خدايا اون كساني كه ميخاند به دينت ضربه وارد كنند و امامان معصوم و پاكت را پيش ما بدجلوه بدند به هر صورتي كه خودت مصلحت ميداني نابودشون كن.الهي آمين
نقی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
هدیه به امام علی النقی الهادی سلام الله علیه یک صلوات بفرستید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
چرا فقط یک صلوات؟برای امام دهم 10 صلوات بفرستیم. انشاءالله روز قیامت شفیع مان باشند.آمین.
سيدمهدي قم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
روز ظهورت چه شرمنده ميشوند بعضيا..
خدايا هركس باعث ميشه نام اهلبيت مرد اهنت قرار گيره رسوا وريشه كن بفرما..
اللهم عجل لوليك الفرج
abbas
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
شما به دلیل اینکه دسترسی به رسانه دارید هر حرفی را به خورد مردم میدهید بدون اینکه اشنایی با این موضوعها داشته باشید هر موضوعی رو شما سیاه نمای میکنید بعد میگوید در کشورهای دیگر اسلامی تندروی میکنند در صورتی که ما هم همین طور هستیم برداشت های خود را منعکس میکنیم
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
صدا و سیما ی ما به اسم اسلامیه.تفسیر جالبی بود خیلی ممنون
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
موافقم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
صدا و سیما که خراب کرده
وزارت ارشاد که داغونه
مراسم و جشنهای مذهبی هم که تبدیل به دیسکو شده
...
این مملکت چیش اسلامیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
سید منتظر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
با سلام و عرض ادب
ناشناس عزیز آیا در زمان رسول اکرم صلی الله علیه و آله همه چی اسلامی بود؟ منافق وجود نداشت؟ مشرک وجود نداشت؟ اینهمه جنگ برای داشتن قدرت وجود نداشت؟ در این زمانه درسته که خیلی چیزها عوض شده ولی خود مردم که عوض نشدن کسانی مثل شما دوست عزیز هستن که هنوز غیرت دینی و مذهبیشون میجوشه و فریاد دین رو دارن...هر کسی در جای خودش باید هم صالح باشه هم مصلح توکل داشته باشه و از کمی تعداد نترسه چون خدا یاور ماست اهل بیت و قرآن کریم پشتوانه ما هستن... چه فرقی میکنه کسی ما رو تائید کنه یا نه همونطور که به تمام انبیا الهی برچسب نعوذبالله ساحرگری و دیوانگی و جهل میزدند...اونا نترسیدن و ضمن توکل و اعتماد به خدا حرکت میکردن و منفعل نمیشدن. یادمون باشه در حادثه کربلا همه یاران امام حسین علیه السلام و خود اما هم میدونستن شهید میشن اما سست نشدن...مهم اوامر خداست، دیگران چه میکنن به خودشون و خدا مربوطه ..ما موظف به انجام هستیم دیگران رو با به خدا واگذار کرد.البته میدونم حس خوبی نیست دیدن شرایط امروز کشور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
خب معلومه بانکاش
بهش میگن بانکداری اسلامی فقط نمیدونم چرا فقها (البته منظورم فقیهه نه...) یه چیز دیگه میگن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
سید منتظر، شما که میگی در جریان کربلا امام میدونست که شهید میشه! پس لابد امام علم غیب داشته؟ نه جانم اینطور نیس. حتی خود پیغمبر هم همچین ادعائی نداشت. چرا اینقدر اغراق میکنی؟
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
هرچی آتیشه از گور همین تلویزیونه.
مافیای دزدی هم در فیلم ها بیداد می کند.
در همه فیلمهای ایرانی همیشه یک دزد با معرفت وجود داره.
می تونید این رو تحقیق کنید. در همه فیلمها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
بر دشمن امام علی النقی علیه السلام و هم چنین شاهین نجفی و هم چنین همه ی مروجین توهین به هر یک از حضرات معصومین علیهم صلوة المصلین لعنت ،
هر کس ادب از امام هادی برداشت
از آخرتش امید شادی برداشت
جبریل و خدا و نبی و آل علی
قدر همه شیعیان او دشمن داشت
بغض و غم و لعن ابدی از دل و جان
بر آنکه عیان بذر جسارت می کاشت
"ان شاء الله خبر مر گ شاهین نجفی یا غلط کردنش رو هر چه زود تر بشنویم"
هدیه به امام هادی سلام الله علیه صلوات
سعید
United States
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
سلام. باید بگم شکمی که گرسنه باشه ایمان و خدا نمی شناسه .
اگر جامعه درست باشه و فساد اجتماعی و سیاسی و اقتصادی نباشه همه چیز درست میشه
سید منتظر
United States
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
سلام و عرض ادب
آقا سعید پس با این معیارهایی که میفرمائید دین رو باید در آمریکا و اروپا جستجو کرد...همه این اراذل شیطان پرست محصول همین کشورهای اروپایی مخصوصا انگلیس کثیف و همچنین امریکا هستن. نه ، مشکل در جای دیگریست همین بقول عامیانه میلیاردهای خودمون کدومشون دغدغه دین دارن؟ البته نه اینکه همه و خب من توی اینها بودم دین تعطیله و رفته تو انبار و پستوی خانه با اینکه مشکل گرسنگی و به تعبیر شما شکم گرسنه رو ندارن
سید محمد رضا موسوی
Canada
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
بس چرا کلمه که از نام یکی از پیامبران حضرت لوط (ع) در کتب احادیث استفاده می شود؟
عطا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
انشاالله خدا امام زمانمون رو برسونه
فقط حیدر امیر المومنین است
United States
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
این چیزها از زیر دست وزارت اضلال گذشته از این بدترهاشم باید منتظر باشیم اگه یه کار مهم فرهنگی بزرگ نشه
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
لعنت خدا بر نویسنده این فیلم که شیطانیت از قیافه اش می بارد...اگر دقت کنید او همیشه در فیلم هایش کدهای ضد دینی به اذهان مردم انتقال می دهد...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
هر شیعه مدعی روزی چقدر گناه کبیره میکنه اونوقت شما چی میگید؟؟
لوسيفر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
اقا ميشه يه كم بيشتر توضيح بديد!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
همه چیز زیر سر صدا و سیما است
علاوه بر مواردی که شما ذکر کردید
صدا وسیمای ایران در ایام فاطمیه علی رغم اعتراضات شدید مردمی اقدام به پخش برنامه های طنز کرده
آیا به نظر شما این ها سازمان یافته نیست؟
سید مسلم از ساری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
مرگ بر شاهین نجفی .جراتشو داری تو همون کشوری که هستی به یهودیت فقط انتقاد کن توهین پیشکش ببین مثلا روشنفکرای اونجا چطور پارت میکنن...
mhc
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
احسنت. حرف حسابو زدی
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
نمونه بارز از شدیدترین اقدامات ضد اسلامی ضرغامی :
1.
پخش برنامه طنز در دو سال اخیر در ایام فاطمیه و نادیده گرفتن نهی از منکر و اعتراضات شدید ایرانیان و عدم توقف این برنامه که با توجه به اینکه 2 سال پی در پی هیچ عکس العملی به این اعتراضات نشد همه ی ایرانیان پی بردند این حرکت کاملا سازمان یافته و عمدی می باشد .

2.
پخش برنامه که در آن شخصیت مزحک و نادان این برنامه فردی بنام نقی بود که پدر آن به طرز بسیار زننده ای این اسم را صدا می کرد دقیقا 2 ماه پس از پخش این برنامه و جا افتادن اسم نقی به عنوان یک اسم مزحک صفحه ای در فیس بوک تشکیل داده شد که در آن شدیدترین اهانت ها به حضرت امام هادی علیه السلام شد و چند وقت پیش یک خواننده آهنگی بنام نقی خواند که به حضرت امام هادی علیه السلام توهین کرد که خیلی از علما حکم قتل او را صادر کردند که تمامی خبرگزاری ها صدا و سیما را به عنوان آغاز کننده این حمله های شدید به امام هادی علیه السلام می دانند
3.
ساختن فیلمی بنام ستایش که در آن به نحوی شخصیت زنی که برای حفظ فرزندانش از عده گیری تکلف پدر شوهرش از فرزندان را مظلوم نمایی کرده که بدون شک این قانون اسلامی یعنی تکلف فرزندان بر عهده پدر است را نشانه گیری کرده است
4.
پخش فیلمی بنام دو زن که در آن بازیگر زن تا می گوید می خواهم آدم بشوم چادر را از سر خود برمی دارد و بر زمین می کوبد.
5.
فیلمی به نام ارتفاع پست که در آن صلوات مسخره می شود و در قسمتی از فیلم یک بازیگر به گونه ای مظلوم نمایی جای تازیانه روی کمرش را نشان می دهد و می گوید این همه شلاغ فقط بخاطر خوردن یک استکان شراب بوده و مسلم است که هدف از این سکانس اعتراض به قانون حد زدن بر شراب خوار است.
ایرانی.مسلمون
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
من پسری15ساله ام عزیزان این حیله ی دشمنای ماست,که ماروساعت هاازتلاش وکوشش واقف میدارندشاهین نجفی این آهنگوخوندتوهین کرداماامام علی(ع)میفرمایند:به دشمن خودهیچگاه دشنام ندهیدامامتاسفانه....پس بجای این همه بحث به درس خوندن بپردازیم تادرآینده بتوانیم ایرانی اسلامی بسازیم وازآن دفاع کنیم
شیعه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
اگرازاعتقاداتمون دفاع نکنیم تواینده هم نمی تونیم ایران اسلامی داشته باشیم دکترجان
ع.ص
United States
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
آقای بحرینی عزیز تمسخر به مقدسات از آنجا شروع شد که گفت : من گاندی آتش پرست را بیشتر لایق شیعه بودن می دانم تا آیت الله بهبهانی و بدتر از او علامه مجلسی را ... الخ . تمسخر به مقدسات از آنجا شروع شد که گفت : اسلام فردا اسلام مفاتیح الجنان نخواهد بود ... الخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
ع.ص ، بگو این حرفهای درست و کهر بار را کی گفته تا من برم دستش را بگرمی بفشارم.