۰
واکنش کاربران ایرانی گوگل پلاس به طرح یک توطئه

بحرین پاره تن ایران است

کاربران شبکه اجتماعی پلاس در تازه‌ترین پست‌های خود واکنش‌های جالب به صحبت‌های وزیر امور خارجه بحرین درباره الحاق این کشور به عربستان از خود نشان داده‌اند.
کد خبر: ۳۵۲۰۰
۰۸:۵۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری دانشجو ، کاربران شبکه اجتماعی پلاس (متعلق به سایت گوگل که از چندی قبل نام خلیج فارس را از نقشه خود حذف کرده است) در پست‌ها، مطالب و نظرات مختلف خود، ضمن انتقاد از صحبت‌های وزیر امورخارجه بحرین درباره الحاق این کشور به عربستان، عمق نارضایتی خود را با شیوه‌های گوناگون ابراز داشته‌اند.

یکی از کاربران این شبکه اجتماعی با مرتبط دانستن موضوع بحرین با منافع و حقوق کشورمان می‌نویسد:

«وزیر خارجه عربستان گفته است که الحاق بحرین به عربستان، ربطی به ایران ندارد. این واکنش فیصل به معنی این است که دقیقاً به ما ربط دارد؛ چرا در صحبت‌هایشان حرف دیگری نمی‌گویند و نام کشورهای دیگر را نمی‌برند، به اصطلاح چرا ظرف ایران را بشکست عربستان؟!»

روی‌هم رفته بازتاب تازه‌ترین دخالت عربستان در امور بحرین، میان کاربران گوگل پلاس که با این نظر موافق وزیر خارجه عربستان موافق نیستند، حول سه محور بوده است که نشان دهنده عمق بینش در میان آنها است.

محورهای مورد اشاره عبارتند از:

1- وجود شیعیان در بحرین و اکثریت بودن آنان در این جزیره

2- تعلق خاک این کشور به ایران در زمان‌های نه‌چندان دود

3- مخالفان حکومت بحرین و کسانی که برای سرنگونی آل خلیفه مبارزه می‌کنند، طبیعتاً با الحاق بحرین به عربستان مخالف بوده و در این از ایران تقاضای کمک دارند نه از کشورهای دیگر.

یکی دیگر از کاربران در پست جدید خود چنین مطرح کرد که متأسفانه اکنون بحرین رسماً به عربستان ملحق شده است.

وی دلیل اصلی این مسأله را خارج کردن شیعیان بحرین از موضع اکثریت دانسته و اینگونه نتیجه گیری کرده است که آل سعود است بدین ترتیب، پس از الحاق بحرین به عربستان، شیعیان این منطقه را صرفاً یک اقلیت در کل عربستان محسوب می‌کند و حتی اگر بنابر رأی‌گیری و دموکراسی هم باشد، حاکمیت موجود ابقا می‌شود.

در بخش انتهایی این اظهار نظر آمده است:

«باید پذیرفت این زیرکانه‌ترین راهکار حاکمیت بحرین برای بقای حکومت‌اش بوده است!»

گفتنی است در این شبکه اجتماعی، خیل عظیمی از کاربران از تیتر کیهان با مضمون «توطئه ناممکن سعودی‌ها، بحرین پاره تن ایران است» حمایت کرده و مطلبی در همین خصوص نوشتند:

« اگر قرار است اتفاقی برای استقلال بحرین بیفتد، بحرین حق جمهوری اسلامی ایران است، نه عربستان.»
برچسب ها: بحرین
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: