۹
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس :

بحرینی‌ها به الحاق به ایران رای خواهند داد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: الحاق بحرین به عربستان، استقلال همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به خطر می‌اندازد. وی ادامه داد: در حال حاضر بحرین و عربستان دو کشور مستقل دارای حکومت مستقل و ملیت جدا از هم هستند که هر کدامشان هم عضو مجامع بین‌المللی هستند. امکان ندارد که چنین تصمیمی بتواند به تنهایی توسط حاکمان این کشورها اتخاذ شود.
کد خبر: ۳۵۱۷۴
۱۶:۰۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، حسین نقوی‌حسینی، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اقدام عربستان در اتحاد بحرین با خود و اعلام این کشور به عنوان یک کشور مستقل اسلامی ـ عربی، اظهار کرد: این یک طرح ماقبل تمدنی و ماقبل تاریخی است. چنین طرح‌هایی مربوط به زمانی است که دو قبیله در دو منطقه مختلف حکومت می‌کردند و بعد مثلا سران یکی از آن قبایل تصمیم به الحاق به قبیله دیگر می‌گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحرین و عربستان دو کشور مستقل دارای حکومت مستقل و ملیت جدا از هم هستند که هر کدامشان هم عضو مجامع بین‌المللی هستند. امکان ندارد که چنین تصمیمی بتواند به تنهایی توسط حاکمان این کشورها اتخاذ شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی، تصریح کرد: اگر حکومت بحرین عرضه اداره این کشور را ندارد و می‌خواهد حکومت را به فرد دیگری واگذار کند، باید در این مورد رفراندوم برگزار کند و از مردم نظرخواهی کند. در چنین صورتی هم اکثریت آرای مردم به نفع الحاق این سرزمین به ایران خواهد بود، چراکه بحرین در سابقه تاریخی خودش جزوی از ایران بوده است و به خاطر خیانت شاه، استقلال پیدا کرده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس تاکید کرد: در صورتی که چنین اقدامی از سوی عربستان عملی شود، جمهوری اسلامی ایران و سایر دولت‌ها و کشورهای منطقه به شدت عکس‌العمل نشان خواهند داد، چراکه چنین اقدامی تهدیدی علیه حاکمیت سایر کشورهای منطقه محسوب می‌شود و می‌تواند استقلال همه کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس را تهدید کند.

نقوی با بیان اینکه چنین اقداماتی آسیب‌های جدی‌ای به منطقه وارد خواهد کرد، اظهار کرد: تفکر الحاق بحرین به عربستان، شکل دیگری از همان تفکر صدام‌حسین است که تصور می‌کرد می‌تواند به سایر کشورهای منطقه مسلط باشد و نتیجه آن این شد که آسیب‌های زیادی به تمام کشورهای منطقه وارد شد و تا سالیان زیادی کشورهای غربی در منطقه حضور داشتند. .

سه شنبه 26 ارديبهشت 1391  11:34

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
نظرات بینندگان
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
بحرین مال ایران است
mhc
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
ماشاالله به این نماینده ی شجاع واقعا دمش گرم.حالا خیلی خوب میشه اگه رفراندوم برگزار بشه
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
اون وقت اگه عربستان کارش رو بکنه چی میشه؟
hamid
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
مردم بحرین قبلا در انتخابات شرکت کردند ونظر خودشون رو اعلام کردند
vahid
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
هیچگونه رفراندومی در کشور بحرین برای جدایی از ایران برگزار نشده است و یک دروغ برزرگ در تاریخ وارد نموده اند ، تنها نمایندگان سازمان ملل تمایل جدایی روسای قبایل به نمایندگی از مردم بحرین را به سازمان ملل گزارش داده اند کمی تحقیق کنی متوجه ابهامات جدایی بحرین از ایران می شوی
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
مسئولین نباید بشینند تا دشمنان هر غلطی خواستند بکنن.
یه اقدامی بکنید دیگه. چرا ما باید همیشه مورد هجوم باشیم.؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
بحرین مال ایران است فقط لعنت بر شاهان حرمسرا دوست پهلوی وقاجاریه
تورک اوغلان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
چرا توی مملکت خودمون رفراندوم برگزار نمیشه نه اینکه نظام عوض بشه نه واسه این که حکومت فدرالی بشه
یاشاسین آذربایجان
mhc
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
بله یاشاسین آذربایجانه ایران