۱

واکنش شدید علمای عربستان به درخواست تاسیس کلیسا

مفتی و یکی از اعضای هیئت کبار العلمای عربستان با درخواست تاسیس کلیسا در کشورهای اسلامی منطقه به شدت مخالفت کردند.
کد خبر: ۳۵۱۶۲
۱۱:۴۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، مفتی و یکی از اعضای هیئت کبار العلمای عربستان سعودی از درخواست نویسنده کویتی برای صدور مجوز ساخت کلیسا در کشورهای اسلامی به شدت انتقاد کردند.

شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی عربستان و شیخ صالح الفوزان از اعضای هیئت کبار العلمای عربستان، درخواست طارق السویدان از اندیشمندان و نویسندگان کویتی برای صدور مجوز ساخت کلیسا در کشورهای اسلامی را غیرقابل قبول خواندند.

مفتی عربستان در این باره گفت: برخی افراد چنین درخواست هایی می کنند و نمی دانم آیا از عقل و دین نشات می گیرد یا به دلیل حماقت و بیماری قلبی صادر می شود؟ آیا این سخنان را انسانی مومن گفته است یا از انسانی سرزده که با دین و ایمان غریبه است؟

وی افزود: اعتراض به کلام خدا و سنت پیامبر (ص) و مقدم دانستن نظرات و آرای خود بر کتاب و سنت سبب گمراهی و ارتداد انسان خواهد شد.

شیخ صالح الفوزان نیز با انتقاد شدید از درخواست ساخت کلیسا در کشورهای اسلامی، تصریح کرد: کسی که خدا و رسول و احکام شرعی را تمسخر کند مطمئنا مرتد شده است.

گفتنی است مفتی عربستان که بزرگ ترین عالم دینی این کشور به شمار می آید در گذشته نیز فتوای لزوم تخریب همه کلیساهای کشورهای عربی را خواستار شده بود.

وی با اشاره به اینکه اسلام تنها دین موجود در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است، وجود کلیسا در این کشورها را پذیرش و اعتراف به صحت سایر ادیان توصیف کرد.

لازم به ذکر است که طارق السویدان از اندیشمندان و نویسندگان کویتی، صدور جواز ساخت کلیسا در کشورهای عربی منطقه را خواستار شده است.

منبع : رسا به نقل از روزنامه القدس العربی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
سويدان حرف بي خود مي زند فكر كرده همه كشورهاي اسلامي موافق اراء او هستند خيلي باد كرده