۰

مردم بحرین علیه حمایت امریکا از رژیم آل خلیفه تظاهرات کردند

مردم بحرين با برگزاري تظاهرات ضد امريکايي اعتراض خود را عليه حمايت واشنگتن از سرکوب تظاهرات مسالمت‌آميز به دست نيروهاي رژيم آل خليفه اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۱۴۸
۱۰:۴۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، صدها نفر از مردم بحرين روز دوشنبه (۲۵ ارديبهشت، ۱۴ مي) با آمدن به خيابان‌ها از واشنگتن خواستند به حمايت خود از حاکميت سلسله آل خليفه پايان دهند.

همچنين معترضان در اين تظاهرات پرچم امريکا را به آتش کشيدند.

اين تظاهرات ضد امريکايي چند روز پس از آن برگزار شد که وزارت خارجه اين کشور اعلام کرد که واشنگتن فروش سلاح‌هاي خود به بحرین را از سر خواهد گرفت. فعالا حقوق بشر و گروه‌هاي مخالف رژيم بحرين ضمن محکوم کردن تصميم کاخ سفيد مي‌گويند که اين تصميم، نقض بيشتر حقوق بشر در اين کشور حاشيه خليج فارس را تشويق مي‌کند.

از سرگيري فروش تسليحات در پي سفر سلمان حميد آل خليفه، پادشاه بحرين به واشنگتن و ديدار با مقام‌هاي ارشد امريکايي از جمله هيلاري کلينتون، وزير خارجه و لئون پانتا وزير دفاع اين کشور آغاز شده است.

متار متار، سخنگوي حزب الوفاق، بزرگ‌ترين حزب مخالف رژيم بحرين اعلام کرد که بيشتر مردم بحرين مخالف طرح امريکا براي ازسرگيري فروش تسليحات به رژيم منامه هستند.

متار گفت: "مردم بحرين از اين تصميم ناآميد شده‌اند. شرايط از بد به بدتر تبديل مي‌شود. اين معامله تسليحاتي دولت به عنوان چراغ سبزي براي ادامه بازداشت‌ها تعبير مي‌شود."

گروه‌هاي فعال حقوق بشر همواره واشنگتن را به چشم‌پوشي از سرکوب معترضان در بحرين که مقر ناوگان پنجم نيروي دريايي امريکا است متهم می‌کنند، حال آن که حمايت قوي خود را از شورشیان مسلح در ديگر کشورهاي خاورميانه از جمله سوريه نشان مي‌دهند.

از آغاز انقلاب بحرين در اواسط فوريه سال ۲۰۱۱ تا کنون، ده‌ها نفر کشته و صدها نفر نيز بازداشت شده‌اند.

تظاهرکنندگان بحريني حمد بن عيسي آل خليفه، پادشاه اين کشور را مسئول کشتار تظاهرکنندگان در جريان خيزش مردمي اين کشور مي‌دانند.

نيروهاي وفادار به خاندان حاکم آل‌ خليفه از زمان انقلاب تا کنون شماري از معترضان را کشتند و هزاران نفر را نيز دستگير کردند.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: