۲

عجیب‌ترین دروغ وهابیت !

یکی از شبکه های افراطی وهابیت با تحریف نظر علمای شیعه نسبت به زید بن علی(علیه السلام) مدعی شد شیعیان، اهل بیت(علیهم السلام) را کافر می دانند!
کد خبر: ۳۴۸۵۶
۱۷:۵۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از جام نیوز، خالد انصاری کارشناس وهابی شبکه وصال فارسی در ادعایی عجیب مدعی شد شیعیان، اهل بیت پیامبر اکرم(علیهم السلام) را کافر می دانند.

وی با استناد به کتاب مرآت العقول علامه مجلسی(ره) مدعی شد: «آقایان (علمای شیعه) می گویند زید بن علی (علیه السلام) فرزند امام سجاد (علیه السلام) کافر است.»

وی با تحریف فرمایش علامه مجلسی(ره) در این کتاب ،گفت: «مجلسی می گوید اهل بیت کافرند!»

او در ادامه نسبت ناروای خود به این عالم بزرگ شیعه مدعی شد: «مجلسی می گوید که در مورد زید بن علی (علیه السلام) اختلاف نظر وجود دارد اما به هر حال او ادعای امامت کرده و در کافی و مجلسی آمده هر کسی ادعا کند که از طرف خداوند امام است در حالی که اینطور نباشد او کافر است و هیچ نصیبی از اسلام ندارد. لذا نود درصد آقایان (علمای شیعه) طبق روایاتی که دارند می گویند که زید بن علی (علیه السلام) کافر است.»

گفتنی است در کتاب مرآت العقول علامه مجلسی جزء۲ ص ۲۷۸ راجع زید بن علی(علیه السلام) چنین آمده است: «بدان اخباری که راجع به زید بن علی(علیه السلام) وارد شده است مختلف اند و در بعضی از آن ها زید را به سبب آنچه دلالت بر ادعای امامت زید کند کافر دانسته اند اما روایات متعدد و فراوان بیانگر آن است که او مورد رضایت آل محمد (صلی الله علیه و آله) بوده و غرض او دفع آن جماعت کافر (بنی امیه) و باز گرداندن حق اهل بیت (علیهم السلام) به ایشان بوده است و گفته شده که ایشان از جانب امام صادق(علیه السلام) مأذون بوده است.»

جالب آن که این ادعای نادرست در حالی مطرح شد که متن فوق از کتاب علامه مجلسی راجع به زید به صورت هم زمان نمایش داده شد. متنی که کاملا در تناقض با ادعای این کارشناس وهابی می باشد.

زید بن علی (علیه السلام) در سال ۷۹ هجری قمری در خانه دانش و فضیلت دیده به جهان گشود و در دامن تقوی و عبادت تربیت یافت، پدرش زینت عابدان، سرور زاهدان، فخرالساجدین، زین العابدین حضرت علی بن حسین (علیه السلام) می باشد که در عبادت و اطاعت یگانه زمان و نادرة دوران بود.(۱)

بعد از شهادت امام حسین(علیه السلام)، زید بن علی (علیه السلام) نخستین علویی بود که دست به نبرد مسلحانه زد و برای نابود ساختن بنی امیه کمر همت بست.(۲)

قیام زید بن علی (علیه السلام) از نظر شیعه اثنی عشری در یک جمله خلاصه می شود و آن مطالبه حقوق از دست رفته آل محمد (صلی الله علیه و آله) آن هم نه برای خود بلکه برای امام برگزیده آل محمد (صلی الله علیه و اله) می باشد. بطوریکه در منابع شیعی بیان شده این امام برگزیده به غیر از برادرش، امام محمد باقر (علیه السلام) کس دیگری نبود.(۳)

ثقه‌الاسلام کلینی روایت می کند: «زید مردی دانشمند و راستگو بود و هرگز بسوی خود دعوت نکرد بلکه به پیشوایی برگزیده ای از آل محمد(صلی الله علیه و آله) دعوت می کرد و اگر پیروز می شد، قطعاً به وعده خود وفا می کرد.(۴)

عالم جلیل القدر شیخ مفید می فرماید: «زید پس از امام باقر (علیه السلام) در میان برادران خود از نظر دانش و فضیلت، تقوی و عبادت، سخاوت و شجاعت از همه برتر بود و به خونخواهی امام حسین (علیه السلام) با شمشیر خروج، و امر به معروف و نهی از منکر کرد. برخی از شیعیان به امامت او معتقد شده اند، زیرا او به فرد شایسته آل محمد (صلی الله علیه و اله) دعوت می کرد. از این رو گروهی خیال کرده اند که او مردم را بسوی خود دعوت می کرد.

در حالیکه چنین نبود، زیرا او می دانست که برادرش امام محمد باقر (علیه السلام) برای تصدی امور مسلمانان از همه شایسته تر است و پدرش امامت را در وصیت خود تصریح کرد و او نیز برای بعد از خود امام صادق (علیه السلام) را تعیین و اعلام فرموده است.(۵)

در کتاب کافی از امام صادق(علیه السلام) روایت شده که فرمود: «نگوئید زید خروج کرد! زیرا که زید عالم و راستگو بود و شما را به جانب خودش دعوت نکرد بلکه شما را به پسندیده از آل محمّد (صلی الله علیه و اله) دعوت کرد و اگر پیروز می شد همانا به آنچه شما را دعوت می کرد وفا می نمود.»(۷)

لازم به ذکر است که سیاست بریده گویی و تحریف احادیث شیعه چندی است در شبکه های وهابی به شدت مورد استفاده قرار گرفته و وهابیت این خدعه را به منظور اشاعه اکاذیب در میان شیعیان دنبال می کند.

۱. الشامی، فضلیت، تاریخ زیدیه در قرن دوم و سوم هجری قمری، سازمان چاپ مرکز، نشر دانشگاهی شیراز، ۱۳۶۷، ص۶۷‌

۲. همان، ص۶۷

۳. همان، ص۷۰.۳

۴. روضه کافی، ص۲۱۹.۴

۵. الشامی، فضیلت، تاریخ زیدیه در قرن دوم و سوم هجری قمری، ‌ سازمان چاپ مرکز، نشر دانشگاهی شیراز، ۱۳۶۷، ص۷۰.۵

۶. رضوی اردکانی، سید ابوفاضل، شخصیت و قیام زید بن علی ـ علیه السلام ـ ، قم، دفتر انتشارات اسلامی، ۱۳۶۴، ص۱۳۱.۶

۷. سرائر، امالی صدوق ۱۱/۱۱/۵۳، ج ۴۶/۱۹۱ - کتاب کافی
برچسب ها: وهابیت زید بن علی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
مقام زید بن علی ( امام سجاد ) نه تنها به عنوان یک شهید عابد و مومن بلکه به عنوان امامزاده برای ما قابل احترام است. اما ما شیعیان به دلیل گناهان دو زن از زنان پیامبر عایشه دختر ابوبکر و حفضه دختر عمر ( خلیفه دوم ) آنان را جزء اهلبیت نمی دانیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
اصولا غیر از تایید مطلب ذکر شده در مورد آن دو ، خود پیامبر مکررا منظور از اصطلاح قرآنی اهل البیت پیامبر صلی الله علیه و آله را مشخص کرده اند که اینها اگر خوب هم می بودند شاملشان نبود