۳

جذب رهبران القاعده توسط عربستان و قطر برای آشوب در برخی کشورها

سران قطر همچنین با اعزام گروهک‌های تروریستی به کویت و امارات درصدد ایجاد ناامنی در این کشور بودند تا علیه منافع غربی و نهادهای رسمی کار کنند.بر اساس این گزارش، عربستان نیز که مواضع مشترکی با قطر نسبت به تحولات منطقه از جمله بحران سوریه دارد از این توطئه قطر بی‌نصیب نبوده است.
کد خبر: ۳۴۸۲۵
۱۳:۰۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :
 
به گزارش «شیعه نیوز»، هفته‌نامه المنار در گزارشی مفصل از نقشه بزرگ و مذبوحانه رژیم قطر علیه کشورهای حوزه خلیج فارس پرده برداشت.
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که قطر رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس را به دشمنی با ملت‌‌های عرب سوق داده تا در جنایات و کشتارهایی که در حوزه کشورهای عربی از جمله سوریه به وقوع می‌پیوندد، سهیم باشند.
این گزارش که از سوی المنار منتشر شده هشدار و زنگ خطری برای مقامات سعودی است تا به حقیقت دشمنی قطر پی ببرند و این در حالی است که مقامات عربستانی همچنان به همکاری خود با قطر، آمریکا، ترکیه و اسرائیل در توطئه‌های تروریستی مذبوحانه‌شان علیه مردم،‌ فرزندان،‌علما،‌ارتش و توانمندی‌های سوریه ادامه می‌دهند.
در این گزارش که بر پایه اطلاعات محرمانه دقیق و مهمی است، آمده که سران قطر از چند ماه قبل به اجرایی کردن نقشه مذبوحانه خود علیه کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس اقدام نموده‌اند و تاثیرات این نقشه به ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه به ویژه کویت،‌عمان و امارات انجامیده و به تدریج در طول چهار ماه گذشته آشکار شده است به طوری که دستگاه‌های امنیتی در کشورهای مورد هدف نقشه مذکور توانسته‌اند پی به وجود گروهکی خرابکار ببرند که از سوی دوحه حمایت مالی شده است و کار این گروه اجرای اقدامات خرابکارانه و انفجار بمب داخل شهرهای مهم بوده است .
طبق این گزارش کشور امارات اولین دولتی بوده که توانسته بعد از هشداری که دستگاه جاسوسی عربی به سران امارات و دستگاه امنیتی آن کشور داده، موفق به کشف گروهک مذکور داخل خاک کشورش شود که در پی این عملیات افراد این هسته اعتراف کردند در پایگاه‌های نظامی در نزدیکی پایتخت قطر آموزش نظامی دیده بودند و سپس دستگیر و دارایی‌های نقدی آنها هم ضبط گردیده و این علاوه بر کارت‌های اعتباری بود که با اسامی نامعلوم از آنها کشف شده است.
در پی بازجویی از افراد دستگیر شده محل مخفی سازی مقداری اسلحه و مواد منفجره که قبل از ورودشان به امارات ارسال شده بود معلوم گردید. همچنین در روند تحقیقات اطلاعات فراوانی در رابطه با امنیت ملی کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص کویت حاصل آمد که بلافاصله این اطلاعات برای رهبران کویت ارسال شده و درپی اعلام طی هفته‌های اخیر سه گروهک خرابکار دیگر نیز که از قطر آمده بودند، دستگیر شدند که آخرین گروه چند روز قبل شناسایی شده بودند.
بر اساس این گزارش، دولت قطر در صدد آن است که سرزمین امنی در منطقه خلیج فارس باشد که این هدف نه تنها به خاطر تحقق منافع اقتصادی و سوق یافتن دفاتر شرکت‌های کاری بین‌المللی موجود در منطقه به دوحه نیست چرا که این پدیده در منطقه معروف شده و تعدادی از شرکت‌هایی که شعبه‌هایی در بحرین و کویت داشته‌اند،‌خواهان انتقال دفاترشان به دوحه آن هم بر اساس پیشنهادات مشاوران امنیتی که نزد آن شرکت‌های بین‌المللی کار می‌کنند، هستند بلکه اهداف سیاسی نیز در این نقشه وجود دارد به طوری که دولت قطر با اجرای این نقشه سعی داشته تا طی ایام گذشته انقلاب مردمی بحرین علیه نظام آل خلیفه در منامه را برباید اما این تلاش‌ها به شکست انجامید و رهبران انقلاب بحرین پیشنهادهای قطر را نپذیرفتند .
سران قطر همچنین با اعزام گروهک‌های تروریستی به کویت و امارات درصدد ایجاد ناامنی در این کشور بودند تا علیه منافع غربی و نهادهای رسمی کار کنند.بر اساس این گزارش، عربستان نیز که مواضع مشترکی با قطر نسبت به تحولات منطقه از جمله بحران سوریه دارد از این توطئه قطر بی‌نصیب نبوده است.
این گزارش فاش کرده است عربستان و قطر برای جذب رهبران باقیمانده القاعده که پس از مرگ بن لادن پراکنده شده‌اند با یکدیگر رقابت می‌کنند و دستگاه اطلاعاتی قطر در این زمینه در جنوب یمن فعال است و درصدد سیطره بر گروه‌های القاعده است که به دنبال ناآرامی‌های سیاسی و اختلافات بین ارتش در یمن قدرت گرفته‌اند این تلاش‌های قطری در یمن در راستای هدایت گروهک‌های القاعده به سوی عربستان در زمان مناسب است .
این در حالی است که عربستان نیز از طریق دیدارهایی که بین سران خود با رهبران بازداشتی القاعده در زندان‌های سعودی برگزار می‌کند به دنبال ورق خوردن صفحه جدیدی در روابط بین دو طرف و ایجاد صلح و آشتی برای مقابله با توطئه های قطری است.
پادشاه عربستان نیز قرار است طی چند هفته آینده دستور عفو برخی از رهبران القاعده را صادر کند . ریاض اخیرا به خانواده اسامه بن لادن نیز پناه داده است برخی منابع خبر دادند که انتقال خانواده بن لادن از پاکستان به ریاض به دنبال رایزنی‌های سفیر سعودی در اسلام‌اباد با سران پاکستان صورت گرفته است.
عربستان معتقد است خطر القاعده‌ای را که به دنبال تغییر رژیم سعودی بود و سال‌ها با آن جنگ کرده است می‌تواند به نحوی دور بزند و برای مثال به خواسته قشر جوان که همان برابری، عدالت، دموکراسی، حقوق بشر و تغییر است پاسخ دهد و به مشکلات مناطق دورافتاده شیعه‌نشین شرق این کشور رسیدگی کند چرا که این دو موضوع طوفانی شده‌اند که می‌تواند به سرنگونی آل سعود منجر شود.
 
 فارس به نقل از المنار
 
 
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
تا موقعی که صدام ملعون زنده بود از او حمایت میکردند حالا هم به هر طریقی هست فقط میخواهند به ایران ضربه بزنند ولی صبر شیعه هم طاقتی دارد وای به روزی که سید علی حکم جهادم دهد دمار از اعراب ونبیره های وال امیه در اورم که نگو نپرس
سلمان حدادی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
این ها خودشون القاعده درست کردن و ساپورت می کنند مدت هاست افکار خودشون افکار القاعده است من مدارک مستند دارم.
سید کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
خمیر مایه القاعده وطالبان را انگلیس وامریکا واسراییل با حمایت عربستان ریختند و عمل سزارین ان را در افغانستان وپاکستان انجام دادند حالا هم هر وقت که تاریخ انقضائ ان گذشته باشد ان را سقط میکنند