۰

یافته ای جالب: ياد مرگ به تقويت سلامت انسان کمک مي کند

براساس پژوهشی که به تازگی در آمریکا صورت گرفته است یاد مرگ تاثیرات مثبتی بر سلامتی انسان برجای می گذارد.
کد خبر: ۳۴۷۸۱
۱۳:۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از انتخاب، براساس نتایج این پژوهش جدید که از سوی پژوهشگران دانشگاه میسوری آمریکا صورت گرفته ، فکر کردن به مرگ به شکل دائمی و رفتن به گورستان ها تاثیر مثبت فراوانی بر سلامتی انسان و بهبود رفتار های اجتماعی و شخصی او برجای می گذارد. براساس این پژوهش ، رفتن به گورستان ها و به یاد مرگ بودن سلامتی جسمانی انسان را بهبود می بخشد و باعث می شود رفتارهای شخصی انسان مثبت تر باشد.

در این پژوهش دانشگاهی همچنین مشخص شده که توجه و درک انسان ها نسبت به مرگ سبب می شود که این افراد در اهداف و ارزش های ویژه خود بارها و بارها بیندیشند و به این افراد کمک می کند که تغییرات مثبتی در رفتار خود صورت بدهند و سعی و تلاش خود را برای کمک به دیگران افزایش بدهند . این درحالیست که نتایج پژوهش هایی که در گذشته در این زمینه صورت گرفته نشان داده بود که اندیشیدن به مرگ مسئله ای خطرناک برای انسان است و او را به سوی خشونت رهنمون می کند.

پژوهشگران دانشگاه میسوری همچنین در این پژوهش علمی تاکید کرده اند افرادی که به مرگ می اندیشند بیشتر از دیگران توانسته اند مصرف دخانیات را کاهش و فعالیت های ورزشی شان را افزایش دهند . همچنین زنانی که به شکل مستمر به یاد مرگ هستند بیش از دیگر زنان تشویق می شوند آزمایشات دوره ای و منظم برای جلوگیری از ابتلا به سرطان انجام دهند .

به گزارش خبرگزاری عربستانی المختصر ، پژوهشگران دانشگاه میسوری برای انجام این پژوهش تعداد زیادی از افرادی را که به طور مرتب برسر قبر خویشان یا دوستان خود حاضر می شوند تحت نظر قرار دادند .

نتایج این پژوهش علمی نشان داد که افرادی که به زیارت قبرستان ها می روند 40 درصد بیشتر از دیگر افرادی که به مرگ فکر نمی کنند ، به دیگران کمک و یاری می رسانند .
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: