۰

سامرا پايتخت فرهنگ اسلامی در عراق اعلام شد

رئيس شورای استانی استان «صلاح‌الدين» عراق از تصويب طرح «سامرا؛ پايتخت فرهنگ و تمدن اسلامی» در اين كشور خبر داد.
کد خبر: ۳۴۷۵۹
۰۷:۲۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش«شیعه نیوز»، صلاح‌الدين عمار اليوسف حمود، رئيس شورای استانی استان صلاح‌الدين عراق، اعلام كرد: اين شورا ديروز، 16 ارديبهشت، طرح فرهنگی «سامرا؛ پايتخت فرهنگ و تمدن اسلامی» در عراق را تصويب كرد.صلاح‌الدين عمار اليوسف حمود كه در حضور ده‌ها نفر از پژوهشگران و فعالان دينی و فرهنگی در سامرا سخن می‌گفت، در ادامه افزود: سامرا شاخصه تاريخی، دينی و موقعيت جغرافيايی خاصی دارد و مركز خلافت عباسی بوده است.
رئيس شورای استانی استان صلاح‌الدين همچنين تصريح كرد: سامرا همواره پذيرای شيعيان برای زيارت مراقد امام حسن عسگری(ع) و امام هادی(ع) بوده است.
وی تشكيل كميته‌هايی از كارشناسان و فرهنگيان از استان صلاح‌الدين به منظور اجرای برنامه‌های «سامرا؛ پايتخت فرهنگ و تمدن اسلامی عراق» خواستار شد.
صلاح‌‌الدين حمود از پارلمان عراق، دولت مركزی و وزارت فرهنگ اين كشور نيز خواست حمايت‌های مادی و معنوی خود را در قبال طرح انجام دهند.
سامرا در حالی به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن اسلامی در عراق معرفی شده است كه برنامه‌های مربوط به طرح «نجف؛ پايتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2012 ميلادی» سرنوشت نامعلومی را دنبال می‌كند و اختلافات نظرهای مسئولان محلی درباره طرح كاملا مشهود است.
منبع:ایکنا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: