۸

مقدمه چینی برای تخریب زادگاه پیامبراسلام / گزارش افشاگرانه درباره کتابخانه مکه

کتابخانه مکه مکرمه(زادگاه پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله) یکی ازقدیمی ترین کتابخانه ها به شمار می رود به طوری که عمر آن به بیش از 60 سال می رسد، روزنامه عکاظ اعلام کرد از ساختمان تنگ و کوچک آن که گرد و غبارنشسته بر جای جای آن گویی آن را به انبار تبدیل کرده نه کتابخانه، بازدید کرده است.
کد خبر: ۳۴۷۴۰
۱۴:۴۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :
 
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه عکاظ در مطلبی نوشت: شراره های سهل انگاری، وقوع یک فاجعه را هشدار می دهد و 25 کابل غیراستاندارد و پراکنده خطر آتش سوزی و از بین رفتن 173 هزار کتاب و نسخه خطی را افزایش داده است.
بر اساس این گزارش، سازمان دفاع شهری عربستان، وزارت امور اسلامی و اوقاف عربستان را از تخلفات رخداده در کتابخانه مکه مکرمه ورعایت نشدن اصول ایمنی و خطرات آن برای زائران و کسانی که از کنار این مکان رد می شوند، آگاه کرد.
این روزنامه نوشت: کتابخانه مکه مکرمه(زادگاه پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله) یکی ازقدیمی ترین کتابخانه ها به شمار می رود به طوری که عمر آن به بیش از 60 سال می رسد، روزنامه عکاظ اعلام کرد از ساختمان تنگ و کوچک آن که گرد و غبارنشسته بر جای جای آن گویی آن را به انبار تبدیل کرده نه کتابخانه، بازدید کرده است.
این روزنامه نوشت: صحنه ای که خیلی نگران کننده و ترسناک است، سیم کشی برق این مکان به شیوه غیراستاندارد و خطرناک است و از دیوار پشتی کتابخانه کابلهای برق دیگری در منطقه ای مملو از عمره گزاران کشیده شده است.
این روزنامه نوشت: کتابخانه مکه مکرمه که در محدوده شعب مشهور بنی هاشم و مرکز جبال خندمه و ابوقبیس قرار دارد، 170 هزار عنوان کتاب را در خود جای داده که برخی از آنها نادر وکمیاب است، همچنین دو هزار و 500 نسخه خطی در این مکان نگهداری می شود و فتاوای قدیمی علمای مسجدالحرام و کتابهای ارزشمند حدود 21 عالم و مفکر که مشهورترین آنها شیخ حسین عرب و شیخ حسن مشاط و شیخ ماجد کردی است، در این مکان نگهداری می شود.
 
نبود نگهبان و محافظ در کتابخانه
 
عکاظ همچنین نوشت: در بازدید از کتابخانه متوجه شدیم که این مکان فاقد مسائل مراقبتی و محافظتی است و تنها یک کارگر در جلوی در ایستاده و برای کارکنان چایی آماده می کند و آن را موقع نماز می بندد در حالی که هزاران نفر در موسمهای عمره و حج و رمضان منتظر ورود به این مکان هستند که این مسئله مستلزم سازماندهی برای ورود این افراد است.
 
وضعیت وحشتناک کتابخانه
 
عکاظ در ادامه از وضعیت ناگوار و خطرناک کتابخانه خبر می دهد و می نویسد: از جمله تناقضات، کشیده شدن سیمهای برق از فراز مرکز کمیته مشترک مقابله با پدیده های منفی است، در حالی که بهترین شرایط از نظر آرامش در اطراف کتابخانه های عربستان برای انجام تحقیقات علمی آماده شده است، اما صداهای رانندگان خودروهای کرایه ای و تاکسی ها از "الکداده" گوشها را با جمله های "طایف، طایف ، یک نفر " آزار می دهد، تناقض دیگر، این است که مقابل در کتابخانه به مکانی برای دوره گردهای دست فروش تبدیل شده است که به کشیدن سیگار در هنگام فروش آب زمزم دست می زنند، همچنین گداهای زیادی در اطراف و داخل آن پرسه می زنند این در حالی است که امور اسلامی عربستان تنها یک تابلو الکترونیک در مقابل کتابخانه نصب کرده است با این مضمون : تبرک از این مکان جایز نیست.
 
ایمنی حلقه مفقوده کتابخانه مکه
 
عکاظ نوشت: واقعیت کتابخانه ازداخل نشان می دهد که فاقد شیوه ها و ابزارهای ایمنی در برابر حوادث آتش سوزی و برق گرفتگی است، هیچ شبکه خشک کننده یا دستگاه هشداردهنده یا ورودیهای اضطراری وجود دارد و اعتبار برخی از کپسولهای آتش نشانی هم به پایان رسیده است.
این روزنامه نوشت: در صورتی که خدای ناکرده هر حادثه ناخوشایندی رخ دهد، هیچ راهی برای فرار وجود ندارد، زیرا تمام پنجره های این مکان که بیش از 17 عدد است محکم بسته شده است.
 
صدای اربعین هم درآمد
 
این در حالی است که جمیل اربعین مدیر دفاع شهری مکه مکرمه گفته است: آنچه در کتابخانه مکه مکرمه ملاحظه شده است، تخلف از اصول و دستورات ایمنی است و خطری برای افرادی که از کنار آن عبور می کنند(که بیشتر زائران بیت الله الحرام و نمازگزاران هستند) به شمار می رود، ما طرف مسئول یعنی وزارت امور اسلامی و اوقاف را دراین زمینه خطاب قرارداده ایم و پیگیریها ادامه دارد.
 
 
منبع : سایت حج

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
نظرات بینندگان
اهل بیت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
خدایا این وهابیت از عالم چی میخواد چرا نابود نمیشه .عجل لولیک الفرج
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
لعنت بر ال سعود وال وهاب
tnt جون
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
خدا قسمتتون کنه مشرف شین..بمیرم واسه پیامبرو اهلبیتتشون..از دست این احمقا چی کشدند...پیامبر(ص) و آل بنی هاشم مظلوم تاریخندو عین مظلومیت...مرگ بر آل سقوط..ای خدا گیرشون بیارم ینی...؟
سلمان حدادی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
خدا لعنت کنه هرچی وهابی را
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
انگلستان صدها سال نقشه داشتند که چطوری اثار اسلامی را نابود کنند به این نتیجه رسیدند که خودشون نمی تونند علنا اثار اسلامی را نابود کنند چون مسلمونا روبرو شون وامیستن برای همین وهابیت را کاشتند که به دست اینها اثار اسلامی نابود بشه. هیچ موقع یهودی های انگلیسی را دست کم نگیرید اونها نابغه و نخبه هستند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
خوب است يكي رابفرستند ازقبر دو خليفه اطاعلات كسب كند ببيند چه خبر است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
چرا دولت عربستان که فقط بلد است قران چاپ کند در مورد قران سوزی توسط امریکا در افغانستان وامریکا سکوت میکند به نظر شما کاربران انلاین دلیل سکوت چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
چون در واقع آل سعود یهودی هستند که پس عدم موفقیت در کشور ترکیه به عربستان مهاجرت کرده و کم کم زمام امور عربستان را در دست گرفتند.این همه تماد های فراماسونری در این کشور اسلامی رو به گسترش است. مرگ بر اسراییل