۰

شکنجه مخالفان در امارات فریاد مجامع بین المللی را درآورد

سازمان عفو بین الملل، از ایجاد تنگنا توسط دولت امارات بر فعالان و مدافعان حقوق بشر و نیز افزایش اعمال شکنجه در این کشور انتقاد و اعلام کرد که تاکنون چندین گزارش در باره نقض آشکار آزادی های مدنی و فردی توسط ماموران امنیتی اماراتی دریافت کرده است .
کد خبر: ۳۴۷۳۳
۱۴:۳۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، مقامات اماراتی 'محمد المنصوری' که یک وکیل مدافع حقوق بشر است را به دلیل ارایه دیدگاه خود درباره آزادیهای مدنی در امارات، برای مدتی از فعالیت سیاسی منع کرده است .

عفو بین الملل افزود که المنصوری اداره کننده یک مرکز حقوقی در دفاع از آزادیهای مدنی است و دیدگاه های خود از شرایط موجود در کشورش را بیان می کند .

این نهاد بین المللی در گزارش دیگری با اشاره به افزایش سلب آزادیهای مدنی در امارات اعلام کرد : ماموران امنیتی 'محمد عبدالله الرکن' رییس 'جمعیت حمایت از وکلای' این کشور را نیز به دلایل نامشخص بازداشت کرده و از فعالیتهای انساندوستانه وی جلوگیری می کند .

عفو بین الملل افزود: بازداشت الرکن به این دلیل بوده که وی اظهاراتی در خصوص تحولات لبنان منتشر کرده بود که این دیدگاهه هیچگونه ارتباطی با دولت امارات نداشته است .
جمعیت حمایت از وکلای اماراتی در سال 1981 تاسیس شد. این جمعیت از 370 نفر که شامل قضات برجسته ، وکلا و کارشناسان قانون می باشد، تشکیل شده است .

این جمعیت با برگزاری چندین همایش چالشهای موجود در جامعه اماراتی را مورد ارزیابی و موشکافی کارشناسان قرار داده است .
این جمعیت در یک همایش که به موضوع 'آزادی زنان و تلاش برای بهبود زندگی سیاسی آنان در امارات ' مربوط می شد ، توسط مقامات این کشور به شدت سرکوب و فعالان آن نیز بطور بسیار خشونت باری بازداشت شدند .

مرکز حمایت از زنان و کودکان امارات نیز از این تنگناها جان سالم بدر نبرده و ماموران امنیتی راههای حمایت این مرکز از زنان و کودکان اماراتی بسته است .
دولت امارات در یک سال گذشته بارها اقدام به بازداشت فعالان سیاسی، وکلا و کارشناسان مسایل سیاسی کرده است .

دادگاه عالی امارات برخی از بازداشت شدگان را به اتهام های اثبات نشده به زندانهای طویل المدت محکوم کرده است .

در آخرین مورد از برخورد دولت امارات با مخالفان و فعالان حقوق بشری در این کشور،‌ تابعیت شش نفر از اتباع امارات را لغو و آنان را مجبور به ترک این کشور کرده است .

با شروع جنبشهای ناشی از 'بیداری اسلامی' در منطقه ، دولت امارات فضای سیاسی این کشور را به شدت محدود کرده و با فعالان سیاسی و حقوق بشری برخورد کرده است .

منبع : سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از روزنامه الریان
برچسب ها: امارات
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: