۰

کارکنان الجزیره از دلایل استعفایشان می‌گویند

به دنبال ادامه یافتن استعفای خبرنگارها و مدیرهای دفاتر شبکه الجزیره در سراسر جهان در اعتراض به سیاست‌های این شبکه نسبت به پوشش غیرحرفه‌ای حوادث سوریه روزنامه لبنانی السفیر با انتشار گزارشی دلایل استعفای این خبرنگارها را بررسی کرد.
کد خبر: ۳۴۶۸۲
۱۷:۳۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، روند استعفای کادر شبکه قطری الجزیره در اعتراض به سیاست‌های تحریک آمیز این شبکه و انتشار اخبار کذب در قبال حوادث جاری در کشورهای عربی به ویژه سوریه همچنان ادامه دارد.

محمد حسن، خبرنگار شبکه الجزیره در مسکو که استعفای خود را در تاریخ 3 آوریل ارائه کرد، عنوان داشت که این اقدام را در اعتراض به سیاست‌های شبکه و پوشش غیرحرفه‌ای اخبار انجام داد.

وی در ادامه در گفت‌وگو با روزنامه السفیر عنوان داشت: استعفای من دلایل زیادی داشت از جمله آنکه حوادث سوریه به صورت غیرحرفه‌ای پوشش داده می‌شد. مسئولان شبکه الجزیره از من می‌خواستند که حوادث مربوط به سوریه را به صورت غیرواقعی منعکس کرده و تمام واقعیت را نشان ندهم.

محمد حسن که کار خود را از سال 2008 در شبکه الجزیره آغاز کرده بود، عنوان داشت: به دلیل آنکه من در روسیه بزرگ شده بودم متوجه شدم که این سیاست‌ها با تفکرات من در تضاد است. شاید بتوان گفت که آخرین مساله که باعث استعفای من شد آن بود که مسئولان شبکه الجزیره از من خواستند که در خصوص خبری مبنی بر ورود نیروهای ویژه روسی به خاک سوریه نظر دهم و من نیز عنوان داشتم که این خبر غیرموثق است و نمی‌توان آن را منتشر کرد.

وی ادامه داد: یکی از مجری‌های این شبکه از من خواست که خبر غیرموثقی در این زمینه را تایید کنم که من نیز عنوان داشتم این مساله را تایید نمی‌کنم اما مجری شبکه الجزیره که به صورت مستقیم با من در تماس بود گفت که این اطلاعات از طریق اینترفاکس منتشر شده است اما این مساله دروغ بود چرا که من مدام تمام اخبار را چک می‌کردم. بعد از دو ساعت از انتشار این خبر وزارت کشور روسیه با انتشار بیانیه‌ای این خبر را به صورت کامل رد کرد.

روزنامه مذکور در این خصوص نوشت: روند استعفای کادر شبکه الجزیره طی ماه‌های اخیر همچنان به صورت بی‌سابقه‌ای ادامه دارد.

این روزنامه در ادامه گزارش داد: بعد از استعفای محمد حسن، مدیر دفتر شبکه الجزیره در پاریس و مدیر دفتر این شبکه در ریاض و همچنین خبرنگاران الجزیره در افغانستان استعفای خود را به مسئولان این شبکه ارائه دادند.

منبع : ایسنا به نقل از روزنامه مذکور
برچسب ها: الجزیره استعفا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: