۰

مردم تونس: ایرانی ضد انقلاب اعدام باید گردد

کد خبر: ۳۴۶۶۳
۱۰:۱۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه شماره امروز شنبه 16 اردیبهشت خود نوشت:

منافقین به دامان صاحب اصلی خود بازگشتند!

به دنبال اخراج گروهک منافقین از عراق، رژیم صهیونیستی درصدد است برخی از اعضای این سازمان تروریستی را در جمهوری آذربایجان اسکان دهد.

به گزارش پرس تی وی، لابی های اسرائیلی برخی مقامات باکو را برای پذیرفتن و سکنی دادن به تروریست های گروهک منافقین در پایگاه های نظامی هوایی متروکه تحت فشار قرار می دهند. این موضوع در مذاکرات اخیر آویگدور لیبرمن، وزیر امورخارجه رژیم اسرائیل و مقامات آذری در باکو در اواخر آوریل مطرح شده است.

پرس تی وی نوشت: دولت آذربایجان اخیراً 4 پایگاه از 16 پایگاه هوایی و نظامی متروکه در این کشور را به رژیم صهیونیستی اجاره داده است.

رژیم صهیونیستی ظاهراً به دنبال پایگاه هایی در آذربایجان با شرایط یکسان با پادگان اشرف در عراق است تا مانع انحلال کامل این گروهک تروریستی شود.

در پی تصمیم دولت عراق برای اخراج گروهک تروریستی منافقین از جمهوری آذربایجان، اردن، پاکستان، قطر و عربستان سعودی به عنوان گزینه های فرار منافقین نام برده می شود.

در همین حال روزنامه میامی هرالد در گزارشی نوشت: جمهوری آذربایجان به تدریج به آشیانه جاسوسی اسرائیل و آمریکا علیه روسیه و ایران تبدیل می شود.تل آویو درصدد افزایش مناسبات با دولت باکو می باشد و در این زمینه در ماه فوریه گذشته قرارداد فروش 6/1میلیارد دلار سلاح به جمهوری آذربایجان را به امضا رساند. به گفته یک دیپلمات اسرائیلی که در انعقاد برخی قراردادهای تجاری مشابه میان اسرائیل و آذربایجان فعال است و مایل به افشای نامش نیست، «آذربایجان نقش عمده ای در برنامه ها و آرزوهای منطقه ای اسرائیل بازی می کند.»

مردم تونس: ایرانی ضد انقلاب اعدام باید گردد

مدیر یک شبکه تلویزیونی در تونس به خاطر پخش یک فیلم ساخته شده توسط اپوزیسیون جمهوری اسلامی که ارزشهای اخلاقی و اسلامی را به سخره می گیرد، محکوم به پرداخت جریمه در دادگاه شد.

نبیل القروی مدیر شبکه نسمه از چند ماه پیش به خاطر پخش فیلم کارتونی ساخته شده توسط مرجان ساتراپی (ضد انقلاب فراری مقیم پاریس) به دادگاه احضار شده بود و سرانجام به پرداخت 1550 دلار محکوم شده. مردم انقلابی و مسلمان تونس که از همان زمان پخش فیلم دست به اعتراض زده بودند، معتقدند حکم صادره ضعیف است و مدیر شبکه یاد شده به خاطر خیانتش باید به اعدام یا دست کم حبس بلندمدت محکوم می شد.

سازنده این فیلم موهن در خانواده ای سلطنت طلب تربیت شده و مادر وی از خانواده وابسته به قاجاریه بوده است. ساتراپی در بدو انقلاب به اتریش رفت. او در جریان فتنه سبز به همراه مخملباف به یکی از کمیته های پارلمان اروپا رفته و خواستار حمایت از آشوبگری ضدانقلاب شده بود.

دادگاه تونسی اتهام مدیر شبکه نسمه را اهانت به ارزشهای مقدس، توهین به ارزشهای اخلاقی و برهم زدن نظم عمومی اعلام کرده است. ساتراپی در این فیلم به بازتولید شخصیت خود پرداخته و از نگاه یک شخصیت الکلی مصیبت های خانواده های اهل بی بند و باری و لمپن ونوش در ایران انقلابی را به تصویر می کشد. این فیلم کارتونی دارای مایه های الحادی و ضددینی است و همین امر به خشم و اعتراض مردم مسلمان و انقلابی تونس منجر شده است.

یادآور می شود پیش از این مردم مسلمان مصر به دفتر شبکه تلویزیونی نسمه و خانه القروی حمله کرده بودند. القروی در پی این اعتراض ها از مردم عذرخواهی کرده و مدعی شد: من مسلمان هستم و به عقاید دینی احترام می گذارم. من به عنوان مسلمان، خطوط قرمز را می شناسم و می دانم که رسانه ها باید این خطوط را رعایت کنند.

در همین حال گوردون گرای سفیر آمریکا در تونس با ابراز ناخرسندی از حکم صادره گفت: «این حکم درخصوص آینده تساهل و تسامح و آزادی بیان در تونس جدید، نگرانی هایی به وجود می آورد. آقای القروی حق درخواست تجدیدنظر به حکم را دارد و امیدواریم که این پرونده به گونه ای حل و فصل شود که آزادی بیان تضمین شود. این یک حق اصلی است که تونسی ها در زمان حکومت زین العابدین بن علی از آن محروم بودند.»

گرای در بیانیه خود افزود: «من از حکم صادره، احساس نگرانی و ناامیدی می کنم.»

تخطئه روزگار حکومت ساقط شده تونس از سوی سفیر آمریکا در حالی است که بن علی، نوکر شناخته شده واشنگتن محسوب می شود و براساس اسناد منتشره سالها پیش از ریاست جمهوری، از سوی سازمان جاسوسی سیا به خدمت گرفته شده بود.

انقلاب مردم تونس آغاز انقلاب های اخیر در جهان اسلام بود و در انتخابات این کشور نیز مردم به اسلامگراها رأی دادند. با این همه جریان های لائیک و مرتجع می کوشند نظم سابق را در تونس اعاده کنند.

رؤسای سابق موساد و شاباک مأمور ایران از آب درآمدند!

تبادل اتهامات تند و بی سابقه میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و طیفی از مقامات امنیتی این رژیم شدت گرفته است. تحلیل گران علنی شدن مجادلات محرمانه امنیتی در رژیم صهیونیستی را بحران بی سابقه ناشی از بن بست در حاکمیت تل آویو می دانند. رؤسای سابق موساد و شاباک متهم شده اند که به نفع ایران کار می کنند!

روزنامه هاآرتص با اشاره به مجادلات ایهود باراک و نتانیاهو با برخی مقامات سابق و فعلی ارتش و سرویس های امنیتی اسرائیل نوشت: ایهود باراک روز پنج شنبه به شدت از اولمرت نخست وزیر سابق، مئیر داگان رئیس سابق موساد، و یووال دیسکین رئیس سابق شین بت برای بی رنگ جلوه دادن خطر ایران انتقاد کرد و گفت این سه به تهران خدمت می کنند.

باراک در مصاحبه ای با روزنامه اسرائیل الیوم انتقادهای مداوم اولمرت (نخست وزیر سابق)، داگان و دیسکین را از خود، و از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر بر سر مسئله ایران، تقبیح کرد و گفت «دار و دسته اولمرت دور دنیا راه افتاده اند و طوری صحبت می کنند که خدمت به ایران است آنها به اسرائیل آسیب زده اند.»

ایهود باراک در واکنش گفت: دیسکین و داگان با انتقاد از سیاست من و نتانیاهو در قبال ایران معیارهایی را که افراد طبق آن و به طور محرمانه با نخست وزیر و وزیر جنگ همکاری می کنند، نقض کردند.

باراک تصریح کرد: باید با توسل به قانون، در قبال مسئولان امنیتی پیشین اسرائیل قاطعانه برخورد کرد و به آنان اجازه نداد درباره مسائل امنیتی سخن بگویند.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از اولمرت در واکنش به باراک نوشت: حقیقت این است که نخست وزیر پیشین و سه نفر از مسئولان سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی (دیسکین، داگان و گابی اشکنازی رئیس پیشین ستاد مشترک) که هر کدام به مدت چند سال به طور محرمانه در امور بسیار حساس و در ارتباط با امنیت رژیم صهیونیستی فعالیت می کردند، بدون استثنا بر این باورند که باراک مطمئناً به زودی از عرصه سیاسی اسرائیل محو می شود و چیزی جز ضرر و زیان برای امنیت اسرائیل به ارث نمی گذارد.

تبادل اظهارات تند میان مقامات سیاسی و امنیتی اسرائیل درحالی است که پارلمان این رژیم نیز در آستانه انحلال قرار گرفته است. ناتوانی در مهار برنامه هسته ای ایران یکی از عوامل تشدید مجادلات میان محافل صهیونیستی است.

در همین حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع مقامات عالی رتبه آمریکایی نوشت: کاخ سفید به این نتیجه رسیده که احتمال حمله نظامی اسرائیل با برنامه هسته ای ایران به شدت کاهش یافته و تقریباً نزدیک صفر است. اولاً به خاطر تداوم مذاکرات غرب با ایران و دوم اینکه به گفته منابع رسمی آمریکایی اختلافات سنگینی در تل آویو بر سر رفتارهای نتانیاهو و باراک اوباما بر سر برنامه هسته ای ایران پدید آمده به گونه ای که داگان رئیس سابق موساد، یووال دیسکین رئیس سابق شاباک و ژنرال گابی اشکنازی رئیس ستاد ارتش اسرائیل تا چه اندازه به دو مقام ارشد اسرائیلی (نتانیاهو و باراک) تاختند و آنها را متهم به کوته فکری و فریب افکار عمومی برای رسیدن به اهداف شخصی و حزبی و سوء تدبیر کردند.

روزنامه مذکور می افزاید: این مسأله نشان داد تا چه اندازه سازمان های نظامی و امنیتی اسرائیل با حمله به تأسیسات هسته ای ایران مخالفند و هر گونه صحبت از جنگ را به شدت رد می کنند. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان از سال 1948 یعنی زمان تأسیس رژیم صهیونیستی تاکنون همواره همین نهادهای امنیتی و نظامی بوده اند که چنین تصمیم های حساسی را اتخاذ می کرده اند و در صورت مخالفت آنها هیچ گاه جنگی علیه کشوری از سوی اسرائیل صورت نگرفته است.

یدیعوت آحارونوت همچنین به اظهارات چند روز پیش ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل اشاره می کند که گفت به بنیامین نتانیاهو اعتقاد ندارد و به او به هیچ وجه اطمینان نمی کند و اگر بخواهد تصمیم هایی مثل حمله نظامی به تهران را بگیرد از پس رهبری رژیم صهیونیستی برنمی آید.

روزنامه هاآرتص نیز در تحلیل دیگری خاطرنشان کرد: مذاکرات مثبت 1+5 و ایران در اسلامبول که در رسانه ها منتشر شد اسرائیلی ها را به شدت نگران و مضطرب کرده است آنها می ترسند که غرب و ایران برای تداوم غنی سازی اورانیوم در خاک ایران و ادامه برنامه هسته ای اش به توافق برسند.

یادآور می شود با تشدید بحران سیاسی در تل آویو، رووین دیولین رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی خبر داد که انحلال پارلمان رسماً در هفته پیش رو اعلام خواهد شد. گفته می شود انتخابات پارلمانی قرار است چهارم سپتامبر (اواسط شهریور ماه) برگزار شود.

تحلیل گران صهیونیست می گویند نتانیاهو نگران است تشدید مجادلات فعلی به تضعیف موفقیت وی در انتخابات آتی تمام شود.

معاریو: ایران مانع سقوط سوریه شد

مقامات اطلاعاتی- نظامی اسرائیل معتقدند پیش بینی آنها درباره سقوط نظام سوریه اشتباه از آب درآمده است.

روزنامه معاریو با انتشار این خبر نوشت: فرماندهی ارتش اسرائیل و سازمان اطلاعات آن اواخر سال گذشته میلادی[آذرماه] اعلام کردند نظام سوریه تا چند ماه دیگر سرنگون می شود حتی ایهود باراک وزیر دفاع گفت اسد تا چند هفته دیگر سرنگون می شود اما اکنون که این اتفاق نیفتاده، مقامات ارتش اسرائیل می گویند آنها دچار اشتباه محاسبه شده اند.

معاریو اضافه کرد: مقامات اسرائیل تجمعات اپوزیسیون را بی تاثیر می دانند و معتقدند باید سرمایه گذاری بیشتری روی گروه های مسلح کرد.

براساس این گزارش، این مقامات می گویند از قدرت نظام بشار اسد در سرکوب موفقیت آمیز گروه های مسلح شگفت زده شده اند.

خاطرنشان می شود رژیم سعودی، رژیم صهیونیستی و ترکیه و قطر در تجهیز گروه های مسلح تروریستی علیه نظام سوریه نقش آفرین بودند. محافل غربی و صهیونیستی معتقدند قاطعیت ایران در دفاع از مردم سوریه در کنار همراهی های عراق، روسیه و چین مانع عمده ای از پیشبرد پروژه صهیونیستی- ارتجاعی سرنگونی حاکمیت سوریه بوده است.

برچسب ها: تونس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: