۰

نگرانی مسکو از بقای آمریکا در افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که ادامه حضور نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان منافع این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دولت آمریکا باید به نگرانی‌های مقامات مسکو در این رابطه پاسخ بدهد.
کد خبر: ۳۴۶۶۲
۱۰:۱۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که حل و فصل مسائل مربوط به پایگاه‌های نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان پس از سال 2014 منافع روسیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لوکاشوویچ گفت: کاملا قابل درک است که سال 2014 نقش بسیار بزرگی از لحاظ گرایشات در منطقه بازی می‌کند و این مسئله منافع امنیتی روسیه و شرکای این کشور در منطقه آسیای مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، روسیه همچنان اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارد که حضور نظامی آمریکا و اهداف این کشور در افغانستان بعد از خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از این کشور چه خواهد شد.

لوکاشوویچ گفت: ما مایل هستیم تا به تمامی این سئوالات پاسخ داده شود. فعلا ما پاسخی به این سئوالات دریافت نکرده‌ایم. به همین دلیل نگرانی‌هایی در این رابطه وجود دارد که لازم است به آنها واکنش نشان داده شود و ما امیدواریم که بزودی این توضیحات را دریافت کنیم.

همانطور که رسانه‌های گروهی اعلام کردند، روز چهارشنبه "باراک اوباما" و "حامد کرزی" روسای‌جمهوری آمریکا و افغانستان توافقنامه راهبردی دوجانبه‌ای امضاء کردند که بر اساس آن افغانستان رسما خود را یکی از شرکای نزدیک آمریکا اعلام کرده است.

مقامات واشنگتن اطمینان دادند که هدف از این توافقنامه ایجاد پایگاه‌های نظامی دائم در خاک افغانستان نیست، ولی در این سند به آمریکا این حق داده شده است تا بعد از سال 2014 به تاسیسات نظامی افغانستان دسترسی داشته باشد.

منبع : فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: