۰

هنيه انتفاضه جهاني در حمايت از اسيران فلسطيني را خواستار شد

نخست وزير دولت حماس از كشورهاي عربي و اسلامي خواست به منظور همبستگي با اسيران فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي انتفاضه‌اي بزرگ راه بيندازند.
کد خبر: ۳۴۴۹۰
۱۶:۴۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت حماس طي سخناني در ديدار با جمعي از طرفداران اسيران فلسطيني در شهر غزه اعلام كرد: اسيران بخش اصلي پيكره ملت فلسطين هستند.

وي همچنين از كشورهاي عربي و اسلامي و جامعه جهاني خواست ضمن تلاش براي حمايت از اسيران فلسطيني همه ابزارهاي ممكن را براي آزادي فوري آن‌ها و پايان دادن به رنج‌هاي اسيران در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي به كار بگيرند.

هنيه همچنين اعلام كرد: سازمان‌هاي جهاني بايد با برپايي انتفاضه‌اي بزرگ به همبستگي و حمايت از اسيران فلسطيني و عرب در زندان‌هاي اسرائيل بپردازند و دست از سكوت شرم‌آور خود بردارند.

وي ادامه داد: چطور مردم جهان به خاطر گلعاد شليط، سرباز اسرائيلي وارد عمل مي‌شوند در حالي كه امروز 5000 تن از مردم فلسطين در زندان‌هاي اسرائيل در اسارتند و ما هيچ صدايي از سازمان‌هاي حقوق بشر و كساني كه مدعي آزادي و شرافت انساني‌ هستند، نمي‌شنويم.

نخست وزير دولت حماس خطاب به مردم فلسطين عنوان داشت: شما امروز راه‌هاي مختلفي پيش‌رو داريد، ما در امتحاني ملي قرار داريم. اي ملت فلسطين در هر جاي خاك فلسطين كه هستيد همه توان خود را به كار گيريد تا اين قهرمانان را در رسيدن به پيروزي در جنگ مقدسي كه آغاز كردند، ياري كنيد.

وي همچنين افزود: اراده، عزم و ايماني كه اسيران فلسطيني از خود نشان داده‌اند خواهان حمايت هر يك از ما مردم فلسطين است تا از اسيران غيوري كه اين جنگ را آغاز كرده‌اند و براي ادامه آن و آزادي سرزمين و ملت فلسطين مصمم هستند حمايت كنيم.

هنيه در پايان مساله فلسطين را يك مساله ملي دانست و گفت: مساله آزادي اسيران فلسطيني از زندان‌هاي اسرائيل از اولويت‌هاي برنامه‌هاي ملي است چرا كه ما همواره اعلام كرده‌ايم كه هرگز شكست نخواهيم خورد بلكه به خواست و فضل خداوند پيروز خواهيم شد.

منبع : ايسنا به نقل از سايت اينترنتي النشره

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: