۲

فناوری نانو به کمک مسجد امام اصفهان آمد

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: برای جلوگیری از نفوذ آب باران به داخل گنبد مسجد امام از مواد نانوی ضد آب استفاده شده است اما در زمان بازسازی مجدد برداشته و مصالح اصلی جایگزین می‌شود.
کد خبر: ۳۴۳۹۹
۱۲:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی استان اصفهان به مهر گفت: پیش بینی بارش باران باعث شد تا قسمتهایی از گنبد که کاشیهای آن برای مرمت برداشت شده با استفاده از مواد نانو پوشانده شود تا آب باران به داخل گنبد نفوذ پیدا نکند اما در زمان بازسازی مجدد باید این مواد برداشته شود تا مانع چسبندگی نشده و مصالح مخصوص ریخته شود.

طاهری با بیان اینکه مرمت قسمتهایی از گنبد که تشخیص داده شده بود باید برچیده و دوباره زیرسازی شوند انجام شده است تصریح کرد: اکنون طرح بازسازی گنبد تکمیل شده و قالب ویژه ای که کاشیهای گنبد باید روی آن قرار بگیرد شکل گرفته است.

وی گفت: قسمتهایی از گنبد نیاز به برچیدن ندارد بلکه تنها بخش آسیب دیده آن مرمت موضعی می شود اما برخی دیگر از بخشهای آن باید به اجبار مرمت اساسی شوند.

چندی پیش خبر تبله کردن کاشیکاری های مناره مسجد امام اصفهان و خطر تخریب گنبد فیروزه ای آن باعت نگرانی بسیاری از دوستداران میراث فرهنگی اصفهان در ایران و جهان شد.

مسجد امام (ره) در میدان نقش جهان متعلق به دوران صفویه است. این مسجد تاریخی به سبب معماری خاصی که در آن لحاظ شده معرف هنرهای اصیل ایرانی است چنانچه به گفته بسیاری از کارشناسان، آثار تاریخی مسجد امام (ره) شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری به شمار می‌رود که در خود بسیاری از هنرهای ایرانی را به رخ بیننده می‌کشد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
میراث فرهنگی اگر راست میگوید بیاید چادر دم درب مسجد امام بگذارد تا این زنان با وضع فجیع و زننده وارد بیت الله نشوند به بهانه بازدید از بنای تاریخی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
آقای طاهری مردم را اینقدر احمق فرض نکن! بارندگی ها از زمستان پارسال و بهار امسال گنبد را سیراب کرد ( به علت برداشتن کاشی های گنبد در تابستان 90 و عدم عایق کاری آن در برابر باران های زمستان) حالا بعد از اینکه سایت هایی مثل مهر تخریب گنبد را خبری کردند شما در اول اردیبهشت رفتید با نانو عایق کاری کردید بعد مرگ سهراب!!!و می خواهید خبر تخریب را تکذیب کنید .از خدا خجالت بکشید.