۰

بازداشت 7 روزه زینب الخواجه، دختر فعال بحرینی

مقامات بحريني دختر عبدالهادي الخواجه فعال زنداني شده حقوق بشر بحرين را به دليل اعتراض در جريان مسابقات فرمول يک در اين کشور، براي هفت روز زنداني کرده‌اند.
کد خبر: ۳۴۳۳۳
۰۸:۰۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، زينب الخواجه روز شنبه يک روز قبل از برگزاري مسابقات اتومبيل راني فرمول يک در بحرين، در حالي که به طور مسالمت آميز در وسط جاده اصلي منتهي به محل برگزاري مسابقات نشسته بود، دستگير شد. وي خواستار لغو اين مسابقات، پايان سرکوب معترضان توسط منامه و آزادي پدر خود که اکنون تقريبا ۷۷ روز است که در اعتصاب غذا به سر مي‌برد، شد.

بر پايه اين گزارش، وي به اختلال در رفت و آمد و توهين به يک افسر پليس متهم شده است. زينب الخواجه تاکنون بارها به دليل سازماندهی تظاهرات براي آزادي پدر خود، دستگير شده است. اين دومين دستگيري وي ظرف يک ماه است.

از سوي ديگر، محل حضور عبدالهادي الخواجه مشخص نيست و خديجه الموسوي، همسر وي روز چهارشنبه (۶ ارديبهشت، ۲۵ آوريل ) گفت هيچ اطلاعي درباره وضعيت سلامت وي از دو روز پيش در دست نيست.

به گزارش رويترز، الموسوي با اشاره به آخرين گفت‌وگوي خود با الخواجه در روز دوشنبه گفت: "مسأله خيلي مشکوک است، وي از پذيرفتن مرگ به عنوان راه آزادي سخن می گفت. وي خيلي ضعيف و خسته به نظر مي‌رسيد."

الخواجه يکي از بنيانگذاران و رئيس سابق مرکز حقوق بشر بحرين، اوايل ماه فوريه در اعتراض به حکم حبس ابد خود و سرکوب مستمر معترضان به دست رژيم آل خليفه دست به اعتصاب غذا زد.

با وجود درخواست‌هاي داخلي و بين المللي براي آزادي الخواجه، منامه تاکنون با لغو اتهامات عليه وي مخالفت کرده است. ديوان عالي بحرين قرار است هفته آينده در مورد درخواست الخواجه راي دهد.

سازمان عفو بين الملل الخواجه را يک زنداني سياسي دانسته که تنها به علت تاکید بر حق خود مبني بر آزادي بيان در زندان به سر مي‌برد.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: