۰
آزار جنسی

شکایت زنان زندانی از وضعیت زندان های عربستان

در زندان دوربین هایی کار گذاشته شده است که بیست چهار ساعته رفتار آن ها را زیر نظر دارند به طوری که حتی در سرویس های بهداشتی نیز از آن ها فیلم برداری می شود.
کد خبر: ۳۲۹۸۴
۱۲:۰۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از صراط، عربستان همچنان به شکنجه و بدرفتاری خشونت بار و آزار جنسی زنان بازداشت شده در زندان سیاسی "ذهبان" ادامه می دهد.

شماری از زنان زندانی شکایت داشتند که در زندان دوربین هایی کار گذاشته شده است که بیست چهار ساعته رفتار آن ها را زیر نظر دارند به طوری که حتی در سرویس های بهداشتی نیز از آن ها فیلم برداری می شود همچنین خانم " حنان عبدالرحمن سمکری " از زنان زندانی نیز با اشاره به فحاشی زندانبانان، خاطر نشان کرد که عبدالرحمان محمد الجزائری کودک او مورد ضرب و شتم زندانبانان قرار گرفته است. اما قاضی پرونده او را نیز وادار به سکوت کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی با گذشت چند ماه از این حادثه هیچ اقدامی نکرده، و حتی نتیجه ای تشریفاتی هم در خصوص این موضوع اعلام نکرده و حتی حاضر نشده است افسران بازجویی که در آن حوادث تاسف بار دست داشته اند را مجرم بداند؛ و همین مساله ثابت می کند که این تجاوزات با موافقت مقامات رده بالای وزارت کشور صورت گرفته است.

جمعیت حقوق مدنی و سیاسی "حسم " اعلام کرد که با کمال نگرانی ، رفتارهای خشونت آمیز رژیم سعودی با معترضان و آزار جنسی آنان را پیگیری خواهد کرد

با توجه به نبود عدالت در دادگاه های وزارت کشور عربستان و ناتوانی از رسیدگی عادلانه به پرونده زنان زندانی، این زن ها از تاریخ 7 مارس 2012 دست به اعتصاب غذا زدند و اعلام کردند تا وقتی که مطالبات آن ها برآورده نشود به اعتصاب ادامه خواهند داد. مطالبات زنان زندانی عربستانی عبارتند از آزادی فوری از زندان و همچنین قائل شدن حق محاکمه عادلانه و علنی برای آنان، که این خواسته ها با همه قوانین و عرف های بین المللی همخوانی دارد، و عربستان سعودی این قوانین بین المللی را امضا کرده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: